۱۵ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9709924
T T
۰ نفر
هنرمندان خراسان شمالی: تعامل با قرآن موجب تکامل هنر می شود .........................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/07/86 داخلی.فرهنگی.قرآن.
شماری از هنرمندان خراسان شمالی تعامل هنر و هنرمند با قرآن را موجب تکامل هر چه بیشتر هنر و غنای عرصه های مختلف هنری دانستند.
آنان روز یکشنبه در حاشیه سومین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی طی گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کردند که تعامل با قرآن موجب ارتقا هنر و همچنین نشر فرهنک قرآنی در جامعه می شود.
رییس انجمن خوشنویسان بجنورد در این باره گفت: برپایی نمایشگاه با محوریت قرآنی در ترویج فرهنک مقدس قرآن کریم تاثیرگذار است.
غلامرضا زحمتکش افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی فرصتی برای آموزش و جهت دهی صحیح علاقه مندان به عرصه های مختلف فرهنگی و هنری است.
وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان نیز فرصتی است برای نمود بیش از پیش زیباییهای مفاهیم قرآنی در قالب مهارتهای هنری و باید چنین حرکتهایی با برنامه ریزی جامع استمرار یابد. یک پیشکسوت موسیقی نیز گفت: هنر در تعامل با قرآن تکامل می یابد.
محمدرضا رحیمی افزود: هر مفهومی که به زبان هنر بیان شود ارزشمندتر و ماندگارتر خواهد شد.
وی بیان کرد: قرآن از نظر موسیقیایی از نظمی فوق العاده برخوردار است و خود مبنای هنر است.
او ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاههایی در تعالی هنر بسیار موثر است و باید استمرار یابد.
رییس انجمن هنرهای تجسمی خراسان شمالی نیز گفت: هر اثر قرآنی که هنرمند خلق می کند نمایی از اسلام و مفاهیم دینی است و برپایی نمایشگاه های قرآنی موجب به ظهور رسیدن استعدادهای نو در این زمینه است.
مسعود جزمی افزود: فرهنک سازی دینی نیازمند بسترسازی وسیع در جامعه است و برگزاری هر چه بیشتر نمایشگاه ها، مسابقات و بهره مندی از منابع دینی در تبلور فرهنک قرآنی موثر است.
سرپرست دفتر انجمن سینماگران جوان بجنورد نیز در این باره به ایرنا گفت: برگزاری نمایشگاه های قرآنی یادآوری به هنرمندان برای حرکت درعرصه های مختلف برای بیان مفاهیم انسانی است.
رضا رضایی افزود: گسترش بینش و فکر قرآنی نیازمند گامهای بلند و حرکتهای عمیق است و برپایی نمایشگاه در این زمینه ضروری می باشد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری مادی و معنوی در ساخت فیلمهایی با مضامین قرآنی و اکران آن در سینماها برای عموم مردم بطور رایگان می تواند در رسیدن به چشم اندازهای روشن و ترکیب فرهنک عمومی با قرآن موثر باشد.
یک شاعر پیشکسوت بجنوردی نیز گفت: برای ترویج فرهنک متعالی قرآن نباید تنها به مناسبتها بسنده کرد.
قاسم مهرنیا افزود: برپایی محافل شعر، شناسایی شاعران و هنرآفرینان قرآنی و حمایت از آنها در نهادینه کردن فرهنک قرآنی موثر است.
یک پژوهشگر نیز در این باره گفت: حرکتهای فرهنگی باید در جهت تبیین موقعیت واقعی قرآن در ذهن مردم جامعه خصوصا قشر جوان باشد.
احمد شاهد افزود: هنرمند قرآنی در عصر حاضر فردی است که سواد قرآنی را هنرمندانه نشر دهد.
وی گفت: شناخت صحیح و قرار گرفتن قرآن در متن زندگی باعث تبلور هر چه بیشتر هنرهای نهفته قرآن می شود.
علی نیشابوری از شاعران خراسان شمالی نیز گفت: قرآن دربردارنده مفاهیم عالی انسانی است.
وی افزود: نمایشگاه فرصت ایجاد ارتباط ظاهری با قرآن است و این ارتباط با ارایه آموزشهای صحیح و ایجاد زمینه برای درک درست آن درونی می شود.
او بیان کرد: هنر قرآنی تنها پرداختن به زیبایی جلد، اوراق و خط آن نیست بلکه هنر قرآنی، هنر عمل به مفاهیم عمیق آن است.
وی گفت: زمینه سازی برای تولید آثار قرآنی هنری در رشته های مختلف در ترویج فرهنک قرآنی موثر است.
سومین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی در دو بخش هنری و عرضه کتب قرآنی و محصولات فرهنگی از هفتم مهر ماه جاری در تالار مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برپا شده است.ک/4 آ/626/660 شماره 060 ساعت 13:15 تمام
۰ نفر