۱ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9913801
T T
۰ نفر
نشریه آلمانی:"دام" تقریبا به درخواست ایرانیان پاسخ منفی داده است ...........................................................
برلین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/11/86 خارجی.ورزشی.آلمان.ایران.فوتبال.
نشریه آلمانی "کلنر اکسپرس" در جدیدترین شماره خود نوشت " کریستـوف دام" مربی تیم فوتبال باشگاه کلن آلمان تقریبا به درخواست ایرانیان برای هدایت تیم ملی فوتبال این کشور پاسخ منفی داده است .
این روزنامه در گزارشی که روز دوشنبه به قلم "توماس گاسمن" و "لارس ورنر" تهیه شده بود، نوشت: دام دریافت پیشنهاد تصدی سمت مربیگری تیم ملی ایران از سوی مقامات فدراسیون فوتبال این کشور را مورد تایید قرارداده و گفت در این پیشنهاد حتی قرار بود که وی همزمان با هدایت تیم ملی فوتبال ایران، سمت مربیگری تیم کلن را هم بر عهده داشته باشد اما به نظر نمی رسد که مسوولان باشگاه کلن با این درخواست موافقت کنند.
این گزارش به نقل از دام هم نوشت: من به ایرانیان گفتم که می خواهم آن وظیفه را که در کلن برای صعود این تیم به لیگ دسته اول بوندسلیگا دارم به انجام برسانم.
کلنر اکسپرس ادامه داد: این درحالی است که به نظر می رسد دام در وسوسه بین پذیرش همکاری سه میلیون دلاری مالیات در رفته فدراسیون ایران و یا رد آن گرفتار شده است.
در این حال "اشتفان زایتس" وکیل دام هم در این گزارش گفت: دام نمابرهای مختلفی از تهران برای همکاری دریافت کرده و چنین علاقه مندی هم از طرف ایرانی وجود دارد اما ما تمامی این درخواستها را به تیم کلن ارایه کرده ایم زیرا تنها هدف فعلی وی صعود تیم این شهر به مسابقات درجه اول بوندسلیگاست.
این گزارش می افزاید در این حال "میشاییل مایر" مدیر تیم فوتبال باشگاه کلن هم تایید کرد که با یک مقام ایرانی در زمینه به خدمت گرفتن دام صحبت کرده بود اما طبعا وی تاکنون به چنین کاری رضایت نداده است.
تیم کلن هم اینک در اردوی آمادگی زمستانی خود در ترکیه بسر می برد.
پیشتر برخی نشریات ورزشی هم اعلام کرده بودند کریستوف دام یکی از نامزدهای مطرح برای هدایت تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی است این در حالی است که در اواخر دهه 1370 نیز از دام بعنوان یکی از گزینه های مربیگری تیم ملی فوتبال ایران نام برده می شد.
کریستوف دام در سال 1981میلادی کار مربیگری خود را با تیم آماتور کلن آغاز کرد و بعدها به بعنوان مربی تیم حرفه ای این شهر هم انتخاب شد.
وی در سال 1990 به تیم اشتوتگارت رفت و با این تیم در سال 1992 تنها عنوان قهرمانی خود را در آلمان به دست آورد.
دام بعدها سمت مربیگری تیم های بشیکتاش استانبول ترکیه در سالهای 1990و 2000میلادی ، فنر باغچه استانبول در سال 2006میلادی و تیم دسته اولی استریاوین اتریش را برعهده گرفت.
همچنین دام در سال 2000 میلادی یکی از جدی ترین نامزدهای هدایت تیم ملی فوتبال آلمان بود اما بعد از افشای استفاده وی از مواد مخدر کوکایین، صلاحیت وی رد شد.
این مربی آلمانی هم اینک تا سال 2010میلادی با تیم دسته دومی اف.ث.
کلن قرارداد همکاری دارد.
اروپام 250* 1521 شماره 032 ساعت 13:00 تمام
۰ نفر