هوش مصنوعی مرکز تله متری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - وزیر نیرو در بازدید از مرکز پایش تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هوش مصنوعی سامانه اسکادا این مرکز را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه از خدمات صورت گرفته در این مرکز تقدیر کرد و وضعیت منابع آب استان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد تاسیسات آب استان زیر پوشش تله متری قرار دارد.

حسین امامی افزود: همچنین طی ۲ سال گذشته ۲۰۰ ایستگاه در راستای هوشمندسازی تجهیز شده است.

وزیر نیرو همچنین در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی از پروژه آبرسانی به مجتمع خونیک چهارتنگ به نمایندگی از پروژه‌های جهاد آبرسانی استان بازدید کرد.

محرابیان در بازدید از این مجتمع اظهار داشت: در راستای رفع مشکل تنش آبی روستاهای کشور با استفاده از ظرفیت سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی آب رسانی به ۱۰ هزار روستا با عنوان جهاد آبرسانی آغاز شده که قرار است طی سه سال به پایان برسد و از این تعداد ۱۱۰ روستا مربوط به خراسان جنوبی است.

وی  افزود: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این مراسم از پایان آبرسانی به روستاهای درمیان تا سال آینده خبر داد و گفت: از ۳۷ هزار نفر جمعیت درمیان به ۳۵ هزار نفر آبرسانی شده است و ۲ هزار نفر باقی مانده است.

حسین امامی ادامه داد: مجتمع خونیک چهارتنگ بزرگترین مجتمع آبرسانی شهرستان درمیان است که ۳۷ روستا زیر مجموعه آن قرار دارد و برای آبرسانی به روستاهای این مجتمع چهار هزار و ۸۲۰ مترمکعب مخزن پیش بینی شده تا هفت هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ساکن در روستاهای این مجتمع از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

وزیر نیرو و هیات همراه همچنین امروز در سفری به شهرستان درمیان با حضور در گلزار شهدای قهستان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

محرابیان با خانواده شهید علی خواجه از شهدای شهر قهستان نیز دیدار کرد.

بخش مایع پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو نیز امروز با حضور رئیس‌ جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی خود صبح پنجشنبه وارد بیرجند شدند.

آیت الله رئیسی نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

براساس آخرین اعلام مسوولان استان، رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه بوده که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha