حادثه هواپیما در ماهشهر

تهران- ایرنا- هواپیمای پرواز شماره ۶۹۳۶ تهران - ماهشهر مربوط به شرکت هواپیمایی کاسپین که ساعت ۶:۴۰ دقیقه روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ تهران را به قصد ماهشهر ترک کرد، هنگام نشستن در فرودگاه مقصد ساعت ۷:۳۵ دقیقه از باند خارج و پس از برخورد به فنس‌های پایانی فرودگاه وارد اتوبان ماهشهر ـ اهواز شد.

در پی این حادثه که کشته و مجروح نداشت تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری برای ارزیابی سانحه خروج هواپیما از باند در محل حاضر شدند. هواپیمای حادثه دیده ۱۴۴ سرنشین، شامل ۱۳۶ نفر مسافر و هشت نفر خدمه داشت. فرودگاه ماهشهر فرودگاه اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این شهرستان، در جنوب خوزستان واقع است.

«محمدرضا رضایی» مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در خصوص علت سقوط و بیان جزییات این حادثه اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته و فقط از باند خارج شده است. هواپیما از نوع بوئینگ MD بود که خوشبختانه با بسیج امکانات فرودگاه و نیز حضور خودروهای آتش نشان موارد ایمنی برای جلوگیری از آتش گرفتن هواپیما انجام و مسافران به سرعت از هواپیما خارج شدند.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز سلامت مسافران را تایید کرد و  گفت: خوشبختانه مسافران همگی در سلامت هستند و بررسی دقیق این موضوع توسط کارشناسان در حال انجام است.

این حادثه و حوادث هوایی مشابه دیگر در سال ۹۸ که حکایت از افزایش سوانح هوایی و فرودهای اضطراری پی در پی به دلیل نقص فنی داشت، این سوال را باقی می‌گذاشت که موضوع «ایمنی» در صنعت هوایی کشور از کدام ناحیه تهدید می‌شود؟

«علیرضا منظری» معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در این­‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه‌های نگهداری و تعمیر یک هواپیما در شرایط تحریم و عدم دسترسی به قطعات سالم و نو، گران تمام می‌شود و این موضوعی است که می‌تواند از احتمال انجام یک پرواز بدون خطر بکاهد. نسبت به سال‌های گذشته تحریم صنعت هوایی فشار بیشتری را بر وضعیت مالی شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده است. از ابتدای امسال(۱۳۹۸) هیچ هواپیمای نو یا حداقل جوانی، وارد ناوگان هوایی کشور نشده و همچنان معدل سن ناوگان ۲۴ سال است.

داده نمای ایرنا از حوادث هوایی در سال ۹۸ را اینجا می‌توانید ببینید.

برچسب‌ها

اخبار پرونده