تکمیل زیرساختهای اردبیل؛ گره گشای سرمایه گذاری در استان

استان اردبیل از نظر زیرساختی جزو استانهای محروم کشور است و همین مسئله باعث شده سرمایه گذاری در این استان برای سرمایه گذاران چندان جذاب نباشد. نکته قابل تامل اینکه توسعه زیرساختهای اقتصادی و عمرانی وظیفه دولتهاست که با وجود گذشت حدود ۳۰ سال از استان شدن اردبیل هنوز کاستیها در این بخش کاملا مشهود است.
طی سالهای اخیر تمرکز مسئولان ارشد استان جبران عقب ماندگی زیرساختهای استان بوده است به طوری که طی سالهای اخیر اغلب پروژه های بزرگراهی استان دارای ردیف ملی شدند و از جنوب تا شمال استان فعالیت کارگاههای راهسازی مشهود است، علاوه بر این راه آهن اردبیل به عنوان ابرپروژه عمرانی مراحل نهایی را طی می کند و انتظار می رود با توجه ویژه دولت این مطالبه دیرینه مردم اردبیل محقق شود.
در حوزه آب هم در بخش کشاورزی و هم در بخش شرب طی سالهای اخیر اقدامات مهمی آغاز شده است. آبرسانی به ۴۵۴ روستا، آبگیری سه سد و شتاب بخشی به شبکه پایاب سد خداآفرین از جمله اقدامات مهم دولت در تامین زیرساختهای مرتبط با آب است.
از سوی دیگر در حوزه انرژی خط انتقال گاز چلوند به اردبیل ظرفیت گاز استان را از ۱۱ میلیون متر مکعب به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش می دهد و علاوه بر جلویگری از افت فشار گاز در ماههای سرد سال چشم انداز مطلوبی برای توسعه واحدهای کشاورزی و صنعتی فراهم می سازد

برچسب‌ها

اخبار پرونده