به گزارش ایرنا، سپهر خلجی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، آرایش رسانه ای دشمن تغییر کرده و شکل آفندی به خود گرفته، افزود: دشمن امروز نقاط قوت از جمله توان هسته ای و حماسه اربعین را مورد هدف قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه درگیر جنگ نفس گیر روایت ها هستیم، اضافه کرد: در این جنگ اگر نتوانیم واقعیت ها را درست روایت کنیم، واکنش ما انفعالی خواهد بود و متحمل هزینه های سنگینی خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه آنچه امروز رخ می دهد یک جنگ ترکیبی با تمرکز بر رسانه و اقتصاد است، ادامه داد: میدان این جنگ، افکار عمومی است.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه با تاکید بر روایت گری مقایسه ای، گفت: باید برای مردم تبیین شود که دولت را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم.
خلجی در تبیین شرایط دولت در شروع کار، تصریح کرد: کشور را زمانی تحویل گرفتیم که مرگ و میرهای کرونایی به روزانه ۷۰۰ نفر می رسید؛ مدارس و دانشگاه ها و کسب و کارها تعطیل بود؛ فضای یاس و ناامیدی حاکم بود؛ رشد تولید متوقف شده بود و نفوذ در عالی ترین سطح را نیز شاهد بودیم.
وی افزود: در چنین شرایطی دولت مردمی توانست ضمن غلبه بر کرونا، رشد چهار درصدی تولید، خودکفایی گندم و فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را رقم بزند.
وی اضافه کرد: دستاوردهای امروز نه با برجام و نه با FATF حاصل نشده است.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه باید روایت گری های ما مقایسه ای باشد، گفت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید با نگاه تبیینی نقش بسیج کنندگی، جریان سازی، هشدار سازی، حمایت کنندگی و ارتباط دهندگی داشته باشند.
خلجی افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی مدیر عملیات رسانه ای هستند که باید راهبری، برنامه ریزی و طراحی عملیات داشته باشند وگرنه در جنگ روایت ها شکست خواهیم خورد.
وی یکی از دلایل ضعف در روایت گری را انتخاب نکردن درست نیروهای روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی یک حوزه تخصصی است که می بایست افرادی آشنا به رسانه و با انگیزه سکاندار آن باشند.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه باید روایت گری هنرمندانه داشته باشیم و این نوع روایت گری، آدم خودش را می طلبد گفت: در حوزه اطلاع رسانی هنرمندانه با رویکرد روایت صادقانه و باورپذیر باید در قالب های اثربخش انجام گیرد.
خلجی رفع شبهات را یک اصل اساسی در جنگ ترکیبی دانست و افزود: هر جا توانسته ایم صادقانه روایت گری کنیم و به شبهات پاسخ دهیم آنجا موفق بوده ایم.
وی مدیران دستگاه های اجرایی را مسئول حوزه اطلاع رسانی دانست و افزود: بر اساس مصوبه دولت، مدیران دستگاه های اجرایی مسئول نتیجه سیاستگذاری، اجرا و برنامه ریزی در حوزه اطلاع رسانی هستند و اگر ضعفی وجود دارد ابتدا به خود مدیر پاسخگوست.
رییس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: مدیران در وهله اول باید افراد آگاه به حوزه اطلاع رسانی را برای روابط عمومی انتخاب، سپس با تامین امکانات لازم از این حوزه حمایت کنند.
خلجی در ادامه تدوین پیوست رسانه ای و اطلاع رسانی پروژه های کلان را بسیار مهم و الزامی دانست و آنرا مورد تاکید قرار داد.
نظر شما