بازنشستگان به تماس‌های تلفنی یا مراجعه حضوری اشخاص اعتماد نکنند

تهران - ایرنا - صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این صندوق هیچ‌گونه وجه نقدی بابت ارائه خدمات و اجرای طرح‌های بیمه‌ای و غیربیمه‌ای خود از ذینفعان دریافت نمی‌کند و تمامی خدمات این صندوق به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، در این اطلاعیه آمده است: به تازگی افراد سودجو ازطریق تماس تلفنی با بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق یا ارسال پیامک به آنها بابت ارائه برخی خدمات مثل بیمه مکمل درمان از بازنشستگان مبالغی درخواست می کنند.

صندوق بازنشستگی کشوری تاکید می کند: برای برقراری و استفاده از طرح های مختلف بیمه ای و غیربیمه ای هیچ گونه وجه نقدی از بازنشستگان متقاضی دریافت نمی شود و تمامی این نوع خدمات در درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی https://eservices.cspf.ir قابل دسترس است؛ ضمن اینکه هزینه مربوط به طرح ها و خدمات بازنشستگی در حقوق ماهانه افراد محاسبه و از حقوق آنها کسر می شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است با عنایت به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری بابت هیچ یک از خدمات و طرح های خود (اعم از بیمه ای یا غیربیمه ای) وجهی از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری اشخاص مطالبه نمی کند، از بازنشستگان درخواست می شود برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در این رابطه، به چنین تماس ها و مراجعاتی توجهی نکرده و هیچ مبلغی به صورت نقدی یا در وجه کارت اشخاص یا شرکت ها و موسسات مختلف پرداخت نکنند.

صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این نیز در اطلاعیه هایی اعلام کرده بود که هرگونه اطلاع رسانی جدید از طرح ها و خدمات این صندوق صرفا ازطریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir انجام می شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه ثبت نام و استفاده از طرح های صندوق بازنشستگی کشوری صرفاً ازطریق مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی و به صورت غیرحضوری امکان پذیر است، توصیه اکید می شود که بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مشخصات بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha