رییس راهداری: بهره‌برداری کامل از تقاطع تازه‌کند مراغه معطل گاردبلوک است

مراغه- ایرنا- تقاطع غیرهمسطح «تازه‌کند» مراغه، سال گذشته با هدف دوبانده کردن مسیر عبوری از زیر این پل تعریض شد اما مسیر جدید با گذشته بیش از یک سال همچنان مسدود بوده و به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراغه، بهره‌برداری از آن معطل تامین و جاگذاری گاردبلوک یا «نیوجرسی» است.

«نادر شریفی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله تکمیلی پروژه نیازمند تفکیک باندهای رفت و برگشت و هدایت ایمن ترافیک است و این امر باید با جاگذاری گاردبلوک‌ها تحقق یابد.

رییس راهداری: بهره‌برداری کامل از تقاطع تازه‌کند مراغه معطل گاردبلوک است
بهره برداری کامل از پل تازه کند مراغه معطل تامین گاردبلوک است

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار، تامین و تحویل این قطعات تاکنون به میزان حدود ۳۰ درصد تحقق یافته و به دلیل برخی مشکلات کارگاهی، تحویل مابقی با کمی تاخیر مواجه شده است.

«شریفی» این را هم بیان کرد که با رایزنی‌های صورت گرفته، بقیه گاردبلوک‌ها تا آخر ماه جاری تامین، جاگذاری و پروژه یه صورت کامل بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات باکس‌گذاری و بازگشایی مسیر ریلی این پل طی کمتر از ۳۶ ساعت به مرحله اجرا گذاشته ‌شد، اضافه کرد: پس از این مدت قطارها از روی پل عبور داده شد اما مسیر جدید جاده‌ای که خودروهای مراغه به سمت هشترود را به صورت تک‌بانده از این زیر پل هدایت می‌کند، با تاخیر مواجه شد.

به گزارش ایرنا عرض کم مسیر عبوری از زیر این پل عامل وقوع سوانح رانندگی در سال‌های گذشته بوده و به همین دلیل هم تعریض آن در دستور کار قرار گرفت.

تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازه‌کند» مراغه در سال گذشته که قطار از بالای آن و خودروهای مسیر مراغه - هشترود از زیر آن می‌گذرد، از حجم قابل توجه فعالیت عمرانی برخوردار بود.

تعطیلی ۲ روزه ایستگاه‌های قطار مراغه و تبریز در روزهای سوم و چهارم مرداد سال ۱۴۰۱ با دستور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، فعالیت همزمان دهها دستگاه خودرو سنگین، عملیات خاکبرداری در سطح وسیع، جابجایی خطوط انرژی و آماده‌سازی و انتقال سازه‌های بتنی از حدود یکسال قبل از اجرای طرح را می‌توان بخشی از عملیات عمرانی این طرح به شمار آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha