گناباد- ايرنا- در آستانه هفتم اسفند روز برپايي انتخابات مجالس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي، حال و هواي انتخابات در شهرستانهاي گناباد و بجستان واقع در جنوب استان اوج گرفته است.

از مجموع 20 داوطلب نامزدي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه گناباد و بجستان صلاحيت 16 نفر تاييد شد و اين افراد در رقابتي تنگاتنگ براي جلب اعتماد عمومي مردم مناطق تلاش مي كنند.
در دوره قبلي انتخابات مجلس شوراي اسلامي 10 نفر نامزد نمايندگي در حوزه انتخابيه گناباد و بجستان بودند اما در اين دوره تعدد نامزدها و سلائق سياسي نويدبخش مشاركت پرشور در انتخابات است.
نامزدهاي انتخاباتي گناباد و بجستان روزهاي بسيار پركاري را پشت سر مي گذارند و با سخنراني در مساجد، حسينيه ها و مكانهاي پيش بيني شده سعي مي كنند در رقابتي تنگاتنگ آرا مردم را به خود جلب كند.
سه مكان شاخص در گناباد و بجستان براي سخنراني نامزدهاي انتخاباتي از طريق قرعه كشي تعيين شده كه هر روز شاهد حضور نامزدها براي سخنراني و اعلام برنامه ها و نقطه نظراتشان است.
برخي نامزدها نيز با حضور در بخشها و مناطق روستايي تلاش مي كنند با معرفي خود آراي مردم را جلب نمايند.
همچنين فعالان ستادهاي تبليغاتي علاوه بر پخش تراكت در خيابانهاي مركزي و شلوغ شهر، از اواخر شب تا بامداد هر روز ضمن نصب پوستر در جايگاههايي كه از سوي شهرداري پيش بيني شده، در محلات و مناطق مختلف نيز تصوير، زندگينامه و تراكتهاي تبليغاتي را خانه به خانه توزيع مي كنند.
در كنار تبليغات كاغذي يا سنتي، گروهها و پويشهاي چند صد نفره نيز در فضاهاي مجازي براي حمايت از نامزدهاي انتخاباتي در حال گسترش است.
رئيس مركز حوزه انتخابيه گناباد و بجستان گفت: 78 هزار نفر از جمعيت اين دو شهرستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي واجد شرايط اخذ راي هستند.
محمدعلي نبي پور افزود: همچنين چهار هزار نفر دست اندركار برگزاري انتخابات در حوزه انتخابيه گناباد و بجستان هستند و همه ساز و كارها براي برگزاري پرشور انتخابات در اين حوزه انديشيده شده است.
حوزه انتخابيه گناباد و بجستان داراي يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند برگزار مي شود.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري و بجستان در 278 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارند.
2095/1858