سنندج - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال اعتبار اجرای طرح های محرومیت زدایی در کشور به ۲ برابر میزان سال قبل افزایش یابد.

سرهنگ محمد زهرایی عصر چهارشنبه در کارگروه بسیج سازندگی استان کردستان اظهار داشت: تلاش می کنیم این افزایش اعتبار در طرح های محرومیت زدایی این استان نیز به همین مقدار محقق شود.

وی با بیان اینکه ماموریت این سازمان کمک به دولت در راستای رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته است، افزود: هدف ما این است که به مردمی کردن اقتصاد کمک کنیم ضمن اینکه در اجرای این مهم هیچ سودی نیز عاید این سازمان نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: در حال حاضر ۱۸ هزار گروه جهادی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بدون هیچ حق الزحمه ای در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم کشور هستند.

سرهنگ زهرایی تاکید کرد: این گروه های جهادی مژده آینده ای بهتر برای کشور بوده و به عنوان پیشران انقلاب، تفکر جهادی را در میان مردم و دستگاه های اجرایی نهادینه می‌کنند.

وی به تلاش ۸۷ هزار نفر در قالب گروه های جهادی برای کمک به سیل زدگان در سیل اخیر کشور اشاره کرد و گفت: با کمک این افراد تاکنون یک هزار و ۲۷ واحد مسکونی در این نقاط بازسازی و برنامه ریزی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده که براساس آن امسال ۱۰ هزار مدرسه با کمک دانش آموزان بالای ۱۵ سال تعمیر شود تا زمینه ای برای ایجاد احساس مسئولیت در آنان باشد.

سرهنگ زهرایی افزود: تلاش ما این است برای تکمیل زنجیره تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها، قطب های صنایع تبدیلی را ایجاد و این حلقه گمشده را در سطح روستاهای مولد نیز فراهم کنیم.

آیین نمادین بهره برداری همزمان از ۴۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و زیرساختی کشور روز چهارشنبه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مرادنیا استاندار کردستان، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و جمعی از مسئولان اجرایی استان کردستان در روستای پایگلان سروآباد برگزار شد.

در سفر یک روزه سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به استان کردستان، به صورت همزمان ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه که توسط بسیج سازندگی در نقاط مختلف کشور احداث شده، به بهره برداری رسید که ۱۳۶ طرح آن مربوط به کردستان است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

برچسب‌ها