۳ هزار شبکه احیاگران مردمی در کشور راه‌اندازی شده‌است

شهرری - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اعلام کرد: ۳ هزار شبکه احیاگران مردمی در سراسر کشور برای حل مشکلات و تحقق شعار سال راه‌اندازی شده‌است.

سید امیرحسین مدنی روز سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: برای حل مشکلات مردم و تحقق شعار سال راهی بجز بهره مندی از گروه‌های جهادی وجود ندارد و در شرایط کنونی نقش این گروه‌ها برای کمک به دولت بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست سالانه مسؤولان استانی تیپ جهادی مستضعفان با حضور معاون اول رئیس جمهور و تقدیر از فعالیت تیپ جهادی مستضعفین افزود: انسجام و هماهنگی بین گروه‌های مردمی و جهادی بسیار مهم است و باید کاری انجام شود که مردم را درگیر کرد.

مدنی ادامه داد: در راستای اجرای خدمات محرومیت‌زدایی در گام اول انقلاب اسلامی ابتدا شاخص‌ها تعیین و پس از آن اهداف برای اجرای برنامه در گام‌ بعدی مشخص شد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی سه هزار شبکه احیاگران مردمی در کشور خاطرنشان کرد: در این راستا این شبکه کار خوبی در استان مازندران انجام داد؛ جریان مردمی را در این استان که واقعا باید قطب کارهای کشاورزی باشد، حمایت می‌کنیم تا این اتفاقات خوب تداوم یابد.

وی یادآور شد: باید خودمان را درگیر حلقه‌ها و شبکه‌های ملی کنیم و نیروگاه خورشیدی، احیای واحدهای اقتصادی و سایر جزو اقدامات این نهاد است که ظرفیت انجام این اتفاقات دارد.

معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: جهاد اقتصادی، تولید، فرهنگی، فناوری و سایر جزو اقدامات ما است از جمله آن جهاد اشتغال خانگی و خرد که نیازمند شبکه مردمی است.

مدنی اظهار داشت: بحث اقتصاد روستا از جمله مسائل مهم است که می توان با ایجاد حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی کارهایی انجام داد.

این مسئول افزود: مشکل اصلی روستاها پراکندگی آنها است؛ به این دلیل که تولید و اقتصاد روستا به بحث تعیین حریم روستا گره خورده و کاملا نگاه کسب درآمدی حاکم بوده که جزو اشکالات مهم به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در برنامه هفتم سیاستگذاری مجموعه های فعال در عرصه روستا از قبیل بنیاد مسکن، سازمان دهیاری، سازمان عشایر هماهنگ شود تا حوزه روستا و عشایر متولی پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha