مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۹۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط این نهاد و مراکز نیکوکاری بین مددجویان، نیازمندان و کارگران فصلی این استان توزیع شده است.

حبیب‌الله آسوده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت پویش نذر سلامت از ابتدای اسفندماه در قرارگاه مردمی نیکوکاری شروع شد، که این پویش باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای اقشار آسیب‌پذیر به ویژه کارگران فصلی، روزمزد و دستفروش شکل گرفت و این تعداد بسته معیشتی در همین قالب بین آنان توزیع شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پویش رفع مشکلات سلامت و معیشت خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کروناست.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا کمیته معیشت استان با هماهنگی دستگاه‌های مختلف شکل گرفت، گفت: بیش از ۲۵۰ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد با محوریت مساجد در قالب قرارگاه مردمی نیکوکاری و دستگاه های دولتی و خصوصی، در این استان با پویش نذر سلامت همکاری داشتند.
آسوده با بیان اینکه در توزیع بسته‌های سلامت و معیشت همه نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر باید به یک اندازه بهره‌مند شوند، افزود: به این منظور سامانه خیر و احسان به نام "سخا" (سامانه خدمات اینترنتی) توسط کمیته امداد استان طراحی شد که این نرم افزار قابلیت دارد اسامی نیازمندان جدید و افراد بهره‌مند شده از بسته‌های معیشتی توسط همه گروه‌های جهادی و کمیته امداد را ثبت کند تا از روند توزیع متعادل برخوردار باشیم و ساماندهی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.
وی ادامه داد: مساجد باید پایگاه خدمت‌رسانی به نیازمندان باشد که در این راستا قرارگاه هماهنگی مواسات و همدلی با محوریت مساجد در این استان ایجاد شده است و کمیته امداد، مسوولیت تامین و مشارکت‌های مردمی را عهده‌دار است.
وی در توضیح برنامه‌های مدنظر این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای توزیع یک میلیون پرس غذای گرم مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و اهدای ۵۰ هزار بسته معیشتی انجام شده که امیدواریم با مشارکت خیرخواهانه مردم محقق شود.
آسوده افزود: نیکوکاران به منظور کمک به قرارگاه هماهنگی رزمایش مواسات و همدلی می‌توانند کمکهای نقدی خود را به شماره کارت ۹۵۰۱-۵۰۱۴-۹۹۷۹-۶۰۳۷ واریز کنند.

هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در قالب بیش از ۲۲۰ خانوار در خراسان رضوی زیرپوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.