۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85375824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش مردمی عید مهربانی در کردستان آغاز شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85375824
پویش مردمی عید مهربانی در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- پویش عید مهربانی در راستای جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از امروز یکشنبه در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار کردستان در جلسه ای که به مناسبت آغاز این پویش و همچنین ایجاد شبکه دانش آموزی احسان یاران در سطح مدارس و دستگاه های اجرایی استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به نوعی تدبیر شده که فقیری در جامعه نباشد و ما هنوز با آنچه که دین در این زمینه از ما خواسته است، فاصله داریم.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: در حال حاضر در جامعه ما افراد متمکن و خیر زیادی وجود دارند که می توانند به افراد نیازمند کمک کنند اما اگر سامانه‌ای وجود داشته باشد که افراد از این طریق ورود پیدا کرده و کار خیر جمعی انجام شود بازخورد بهتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با کمک‌های جمعی و گروهی، در کنار کار خیر یک کار فرهنگی نیز انجام شده و فرهنگ اعمال نیکوکارانه در جامعه ترویج پیدا می کند لذا کمیته امداد و بهزیستی می توانند برای اجرای این پویش سامانه ای طراحی کنند که همه مردم بتوانند مشارکت داشته باشند و کار بزرگی انجام شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کمک‌های مومنانه که به مناسبت های مختلف در استان انجام شده است گره‌های زیادی از زندگی نیازمندان باز کرد، گفت: در این پویش نیز می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقشار مختلف مردم و کمک های تجمیعی در آستانه سال نو به رفع مشکلات نیازمندان تا حدود زیادی کمک کنیم.

وی از رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما خواست فضاسازی لازم را برای مشارکت مردمی در این پویش و ترویج فرهنگ مشارکت جمعی انجام دهند و افزود: تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، کمک به رفع نیاز نیازمندان و جمع آوری کمک های مردمی است که باید از آن بهره برد.

بهره گیری از ظرفیت مردمی برای کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما باید در طول سال سنت حسنه کمک به نیازمندان را داشته باشیم و در این زمینه از ظرفیت خیرین و افراد نیکوکار استفاده کنیم.

رضا طوسی افزود: پویش عید مهربانی هرساله در آستانه سال جدید و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود و امسال نیز این طرح از امروز آغاز شده است و براساس نیازسنجی‌های انجام شده دراین راستا شبکه های مردمی ایجاد کرده‌ایم تا کمک‌ها با اولویت نیازمندی‌ها انجام شود.

وی یادآور شد: در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح کشور سامانه سخا بصورت آزمایشی در البرز راه اندازی شده است و بعد از به نتیجه رسیدن به کل کشور تسری پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه تمام کسانی که نیازمند مالی هستند می توالنند نیازهای خود را ثبت کنند و افراد خیر و مراکز نیکوکار نیز براساس نیازهای اعلام شده در سامانه کمک می کنند.

وی بیان اینکه درحال حاضر ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد هستند، گفت: ۴۴ درصد از این خانوارها زن سرپرست، حدود۲۳ هزار دانش آموز و هزار و ۵۶۰ نفر دانشجو هستند.

طوسی یادآور شد: امسال منابع کمیته امداد برای ۳۵ سرفصل کاری و ۹۴ فعالیت، ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که با رشد سه برابری نسبت به سال گذشته مواجه شدیم و ۸۷ درصد این منابع تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما در این نهاد طرح‌های دیگری با عنوان طرح اکرام ایتام و محسنین و قرض ماندگار داریم که در قالب این طرح‌ها کمک های مردمی از طرق مختلف از جمله جذب حامی برای نیازمندان جمع آوری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha