شهرکرد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال وبختیاری با تاکید بر افزایش میزان مطالبه‌گری مردم در استان گفت: مطالبه گری اجتماعی باید در جامعه رواج پیدا کند و یک گفتمان عمومی شود.

عبدالرضا علی‌محمدی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان افزود: در چند ماه گذشته مطالبه‌گری مردم از مسوولان در حوزه‌های مختلف از جمله وجود ضعف‌ها، کاستی‌ها و بیان مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه آغاز شده است و باید این امر تا نتیجه مطلوب ادامه داشته باشد.

وی، به برخی کوتاهی‌ها و کم‌کاری در حوزه‌های مختلف به خصوص مسال فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی در کشور از سوی سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: جای دفاع برای این کوتاهی وجود ندارد و کارهای که انجام شده به عنوان وظایف سازمانی بوده است که شاید برخی این کارها نیز به نحو خوبی اجرایی نشده است.

وی، بر گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بروز برخی از هنجارشکنی در جامعه از جمله بی‌حجابی و بدحجابی تاکید کرد و گفت: نیروهای مردمی نیز در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف باید بیش از گذشته تلاش کنند.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ، نیز در این نشست با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خصوص در حوزه حجاب گفت: راه‌اندازی یک کارگروه سیاستگذاری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، دستگاه قضا، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

احمدرضا بهرامی افزود: اعضای این کارگره در تمام جلسات زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی شرکت و با بررسی آسیب‌های اجتماعی و کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی، در حوزه فرهنگ عمومی به ستادهای زیرمجموعه برنامه ارائه دهند.

وی اظهار داشت: امروز بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی و بدحجابی برخی از افراد، به دلیل ضعف و کمک‌کاری دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ، آموزش و خانواده است که باید در این زمینه از تمام ظرفیت دستگاه‌های متولی استفاده کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری، نیز در این نشست به کم‌بودن میزان مجازات و قاطعیت در قانون از مهمترین مشکلات در حوزه قضایی در برابر برخورد با هنجارشکنان اشاره کرد و گفت: کم‌بودن میزان محکومیت و جریمه برای برخی تخلفات نقش بازدارندگی برای متخلفان ندارد.

سید محمد موسوی افزود:هم‌اکنون برخی بی بندوباری‌ها از جمله پارتی‌های مختلط، بی‌حجابی و بدحجابی، رعایت نکردن شئونات اسلامی و خانوادگی، برخی تخلفات در ویلاهای غیرمجاز، مشاهده می‌شود که برخورد قضایی با این متخلفان نیاز به قانون جدید دارد.

وی بر استفاده از تریبون‌های مختلف به خصوص نمازهای جمعه برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و شئونات دینی تاکید کرد. 

این کارشناسان امور حقوقی و قضایی، بر تربیت مربی برای ارائه آموزش‌های  روانشناسی و جامعه‌شناسی به دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح تربیت مربی برای نخستین بار در کشور در این استان طراحی شده است.

موسوی، به کمبود محتوای آموزشی در کشور در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده دشمنان نظام با ارائه محتواهای آموزشی نامناسب مروج فرهنگ ناصحیح در جامعه باشند.

وی، به برخی ناهنجاری‌ها و تخلفات در پارک‌ها اشاره کرد و گفت: پارک‌ها به عنوان یک مرکز فرهنگی در جامعه است و ورود افراد به این مکان باید براساس مقررات باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال بختیاری، به انتخاب یک مسوول برای حفظ و حراست از امنیت پارک بانوان  شهرکرد تاکید کرد و گفت:  در صورت مشاهده هرگونه تخلف در پارک از ورود افراد متخلف به پارک ممانعت انجام شود.

یک فعال حوزه فرهنگی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در باب حجاب و عفاف خلاء قانونی وجود ندارد و مشکل اصلی در حیطه اجراست و باید رعایت این مساله در جامعه نهادینه شود و جدی گرفته شود.

حسن صمدزاده افزود: حجاب و عفاف باید خانه وخانواده شروع شود و نظارت بر این فریضه از ادارات و نهادهای دولتی استان آغاز شود تا رعایت ظاهر اسلامی در ادارت ترویج داده شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با  جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.