امام جمعه شهرکرد:گسترش بدحجابی و بی حجابی در جامعه حربه دشمنان است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی به خصوص بدحجابی و بی حجابی در سطح شهرها و مراکز گردشگری و تفریحی گفت: گسترش و عادی سازی بدحجابی و بی حجابی از حربه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام چهارشنبه شب در جلسه فرهنگ عمومی استان افزود: برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله بی توجهی به حجاب و عفاف، بی حجابی و بدحجابی، آسیب‌های اجتماعی در حوزه گردشگری از جمله بداخلاقی در این حوزه و گسترش مواد مخدر و وضعیت موجود در پارک‌ها و فضاهای گردشگری در استان گسترش پیدا کرده است که رسیدگی به این امر یک عزم جهادی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه این رسیدگی و توجه به این مسائل و آسیب‌ها به عنوان دغدغه‌ تمام افراد جامعه است که دل مومنان، انقلابیون و خانواده شهدا را دردمند کرده است، گفت: ترویج برخی ناهنجاری‌ها و هنجارشکنی ها در فضای مجازی که با احتمال، این افراد از مردم استان نیستند، این روزها ذهن مردم استان را درگیر کرده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: توسعه و ترویج بی حجابی، بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه علاوه بر تخریب چهره انقلابی و گردشگری استان، به نظام نیز ضربه می‌زند.

وی اظهار داشت: ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی یک فعالیت حساب شده از سوی دشمن، برای ضربه زدن به نظام است و همه در جامعه اسلامی برای برخورد با فساد، بی بندوباری، بدحجابی و بی‌حجابی مسوول هستیم.

وی به مساله آسیب‌های اجتماعی در پارک‌ها به عنوان یک مکان تفریحی عمومی به خصوص پارک بانوان اشاره کرد و گفت: برخی اتفاقات و وقایع ناخوشایند که در این  اماکن رخ داده،  قابل کنترل است.

وی، به برخی بدحجابی‌ها و رفتارهای ناخوشایند که به صورت سازمان یافته از سوی دشمن در پارک‌ها، مراکز گردشگری، رفتینگ‌ها و امکان عمومی رخ داده است به عنوان یک ضد فرهنگ اشاره کرد و افزود: باید با این آسیبها که از سوی افراد به صورت عمدی و یا از روی جهالت اتفاق می‌افتد برخورد کرد تا این مفاسد رونق پیدا نکند.

نکونام بر نظارت دقیق بر این اماکن از سوی متولیان تاکید کرد و اظهار داشت: باید با نظارت دقیق و با جدیت تمام در مقابل این دسیسه‌ها که به صورت سازمان یافته و حساب شده است ایستاد تا انقلاب و نظام اسلامی با آسیب و مشکل مواجه نشود.

وی به فرهنگ سازی، توسعه مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش امنیت در جامعه به عنوان راهکار برای مقابله با  مسائل ضدفرهنگی اشاره کرد و گفت: تعطیل کردن مکان‌های فرهنگی و اماکن زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی، به مسوولیت پذیری همه افراد و متولیان امر فرهنگی و دست‌اندرکاران حوزه اجرایی و فرهنگ استان در توسعه امور فرهنگی و مقابله فرهنگ بیگانه تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها، فضای مجازی، نیروی نظامی و انتظامی، ورزش و جوانان، و آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر در حوزه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کارهای مثبت انجام دادند، اما برخی کم کاری‌ها و یا موازی‌کاری‌ها باعث ضربه زدن به نظام و زیر سوال بردن مابقی فعالیت‌ها می شود.

امام جمعه شهرکرد، نسبت به برخی کم کاری‌ها از سوی متولیان حوزه فرهنگ انتقاد کرد و گفت: مسوولان استان باید با شناسایی آسیب‌ها در جامعه به ارائه راهکار برای مقابله و پیشگیری از آسیب بپردازند.

وی با انتقاد از وضعیت پوشش زنان و جوانان در جامعه گفت: باید برای مقابله با بدپوششی در استان با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری، فنی و حرفه‌ای و اصناف، برای طراحی و تولید لباس مناسب برنامه ریزی انجام شود تا بتوان جلوی این بدپوششی‌ها را گرفت.

به گفته وی، کمبود لباس مناسب با جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی در سطح جامعه مشهود است و باید در این زمینه تولیدگران فعال شوند و متولیان امر در این خصوص تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اصلاح جامعه یک ضرورت است ، افزود: باید در راستای اصلاح جامعه از سوی متولیان برنامه ریزی شود.

وی به فعال شدن پایگاه‌های فرهنگی از جمله مساجد، مصلای‌ها و برپایی نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت:  برپایی مسایل فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی را بوجود نخواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید مسائل فرهنگی و مساجد جدی گرفته شود، افزود: نباید در ارائه تغذیه فرهنگی به نسل جوان و نوجوان کوتاهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره هفته شورای نگهبان، از زحمات فعالان شورای نگهبان در استان تقدیر کرد و گفت: این مجموعه نقش عمده در سلامت و بقاء نظام دارد.

وی به نقش اعضای شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: امید است با اصلاح قوانین و وحدت رویه که دنبال می‌شود انتخابات آینده در کشور به بهترین شکل و با سهولت برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha