سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سقز از لحاظ قدمت و جمعیتی نیاز به وجود دانشکده‌های دولتی دارد، گفت: ایجاد دانشکده علوم و فنون و دانشکده پرستاری مطالبه جوانان سقزی است.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی سقز اظهار داشت: دو طرح نویدبخش ایجاد دانشکده پرستاری و دانشگاه علوم و فنون وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و کردستان، نیاز و مطالبه جوانان است که امیدواریم این دو طرح آموزشی بزرگ را در آینده نزدیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل هر طرحی در سقز و بانه که نیاز به پیگیری باشد آن را در مجلس به جد پیگیری می کنم، افزود: تکمیل و بهره برداری بیمارستان شفا، فرودگاه و سالن های ورزشی (در روستای ایرانخواه، شهر صاحب و سالن ۱۲۰۰ نفره بانه) و هتل ورزش سقز، جایگاه استان را از نظر توسعه بهبود می‌بخشد.

رحیمی، استفاده از آب تخصیصی برای کشاورزان سقزی از محل سدهای شهید کاظمی و چراغ ویس را زمینه توسعه کشاورزی دانست و یادآور شد: تخصیص آب برای اراضی کشاورزی رضایت بخش نیست لذا باید تخصیص آب بیشتری از این سدها را برای کشاورزان مهیا کنیم.

وی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهروندان سقزی را از اولویت‌های حیاتی آنها دانست و بر اتمام و راه اندازی تصفیه خانه شماره دو و قرار گرفتن آن در مدار شبکه توزیع آب شهری این شهرستان تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موکلانم در این دو شهرستان باید از امکانات بهتری برخوردار باشند، گفت: زیرساخت طرح های عمرانی و توسعه ای شهری و روستایی تا حدودی انجام شده ولی هنوز با مشکلات جدی در اجرای طرح‌های توسعه ای مواجه هستیم.

امسال اراده دولت به اتمام طرح‌های نیمه تمام است

فرماندار ویژه سقز هم در این نشست گفت: امسال اراده دولت بر اتمام طرح های نیمه تمام است و تمام توان خود را در راستای تکمیل و تجهیز طرح های عمرانی بکار گرفته است.  

کامیل کریمیان با اشاره به بهره‌برداری از سینمای سقز در سال ۹۹، بر اتمام طرح های ورزشی در صاحب و ایرانخواه و سالن ورزشی شهید ترکمن همچنین طرح های عمرانی این شهرستان تاکید کرد.  

وی بر تسریع در آماده سازی زیرساخت‌های ناحیه صنعتی صاحب تاکید کرد و با اشاره به کمبود زمین برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این ناحیه صنعتی، خواستار راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ سقز شد.

کریمیان، هتل ورزش سقز را طرحی ارزشمند برای ورزش کردستان دانست و افزود: با استفاده از این طرح، برگزاری مسابقات استانی، منطقه ای و ملی در این شهرستان آسان‌تر می شود لذا از مسوولان استانی می‌خواهیم اعتبار لازم برای اتمام آنها را تامین ‌کنند.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با همراهی مدیران کل آب منطقه ای، آبفا، راه و شهرسازی، روسای دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه کردستان، نوسازی مدارس، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجاس شورای اسلامی و فرماندار ویژه سقز از طرح های نیمه تمام این شهرستان بازدید کردند.

ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این نشست گفت: ۹۸۹ کیلومتر راه روستایی در سقز وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ کلیومتر آن آسفالت شده است و امیدواریم با آسفالت راه های روستایی شاهد توسعه چشم گیری در این شهرستان شویم.

محمد صادقی، رییس دانشگاه کردستان هم به نیاز مبرم شهرستان سقز به دانشکده پرستاری و دانشگاه علوم و فنون اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم و فنون سقز بعد از بیجار می تواند ظرفیت مناسبی برای سقز و سهرهای همجوار باشد ولی متاسفانه با وجود اینکه عملیات ساخت این طرح از سال ۸۷ آغاز شده است، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

مدیران کل آب منطقه ای و آبفای سقز هم به ضرورت و آماده سازی تصفیه خانه شماره دو و انتقال آب شرب سالم سد چراخ ویس به شبکه توزیع شهری یقز تاکید کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.