۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84538449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی اولیه دانشکده پرستاری سقز اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آماده سازی محیط در راستای راه‌اندازی اولیه دانشکده پرستاری در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده عصر جمعه در بازدید از بخشهای کودکان و ان آی سی یو قدیم بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای آماده سازی این محیط برای راه اندازی اولیه دانشکده پرستاری اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به چشم انداز آینده سقز و ضرورت راه اندازی مجتمع عالی سلامت و جذب دانشجویان بیشتر در رشته پرستاری و رشته‌هایی همچون مامایی، اختصاص زمین جنب بیمارستان شفا را برای این امر را مناسب دانست.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه مقدمات جذب دانشجو در رشته پرستاری در این مجتمع در آینده نزدیک فراهم می شود، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز برای تامین اعتبار و بودجه در این امر سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه آموزش عالی یکی از محورهای توسعه این شهرستان است، گفت: از سالهای قبل راه اندازی دانشکده دولتی وابسته به دانشگاه کردستان در دستور کار قرار گرفت که تا تکمیل و بهره‌برداری از آن راه زیادی مانده است.

وی اضافه کرد: مجتمع آموزش عالی سلامت نیز دارای مجوز است که برای تامین الزامات و مکان آموزشی آن پیگیری های زیادی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: سقز به عنوان دومین مرکز جمعیتی استان و نیز موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ویژه، دارای ظرفیت ها و استعدادهای ارزشمندی برای توسعه همه جانبه محلی و منطقه ای است.

در این سفر که بهزاد رحیمی، نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و کامیل کریمیان، فرماندار سقز حضور داشتند، کریمیان خواستار تسریع در تخصیص اعتبار برای فراهم سازی بسترهای لازم برای راه‌اندازی دانشکده پرستاری شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی و معاون وی برای بررسی راه‌اندازی دانشکده پرستاری و موزه، اختصاص اعتبار برای کمک به توسعه گردشگری به سقز سفر کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha