همدان- ایرنا- ۲ باب مدرسه با ۱۸ کلاس درس روز سه شنبه و همزمان با ایام دهه فجر در روستاهای حسین‌آباد شاملو و علی‌آباد دمق منطقه آموزشی جوکار شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در آیین بهره‌برداری از این ۲ واحد آموزشی ، گفت: برای اجرا و بهره برداری از این فضاهای آموزشی در مجموع ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و کمک های خیرین هزینه شده است.

«محمدحسین مرادی» افزود: این دو  طرح شامل مدرسه ۶ کلاسه روستای حسین‌آباد شاملو و مدرسه ۱۲ کلاسه روستای علی‌آباد دمق است که بهره برداری از این دو پروژه آموزشی امروز آغاز شد.

به گفته وی، در مجموع ۱۰ پروژه آموزشی با زیربنای هفت هزار و ۵۴۰ مترمربع همزمان با دهه فجر در استان همدان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: با افتتاح این طرح‌ها ۵۱ کلاس درس و ۲۸ اتاق با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فضای آموزشی استان همدان اضافه شد.

استان همدان ۲ هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس دارد، در منطقه جوکار شهرستان ملایر هشت هزار دانش آموز در ۸۳ مدرسه مشغول تحصیل هستند.