زمین چمن دانش‌آموزی تویسرکان به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- همزمان با بهره برداری ۱۸۳ فضای ورزشی دانش آموزی در کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور رییس جمهوری انجام شد، زمین چمن دانش آموزی شهرستان تویسرکان نیزبا حضور رییس سازمان نوسازی مدارس و استاندار همدان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: زمین چمن مصنوعی شهر تویسرکان با پنج هزار متر مربع وسعت و سکوی تماشاچیان، رختکن و سرویس بهداشتی، احداث شده است.

«محمدحسین مرادی» با بیان اینکه محوطه این طرح حدود ۲ هزار متر مربع است، افزود: برای بهره برداری از چمن مصنوعی ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح یاد شده ۹ طرح دیگر در دهه فجر امسال بهره برداری می شود که شامل مقاوم سازی مدرسه ۶ کلاسه ام البنین قهاوند، مدرسه ۶ کلاسه ملایر، مدرسه ۱۲ کلاسه ملایر، مدرسه چهار کلاسه مشارکتی آق گل ملایر، سالن الحاقی مدرسه خیری باباطاهر درگزین، تکمیل مدرسه خیری چهار کلاسه الحاقی درگزین، احداث مدرسه ۹ کلاسه درگزین، کانون مشارکتی پاقلعه نهاوند و مدرسه امام خمینی (ره) فامنین است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان بیان کرد: با اجرای این طرح ها هفت هزار و ۵۴۰ متر به فضای آموزشی و همچنین ۵۱ کلاس و ۴۸ اتاق درس به تعداد موجود در استان اضافه شد.

مرادی افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از ۱۰ طرح نوسازی مدارس ۱۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان است که بیشترین میزان آن مربوط به مدرسه ۱۲ کلاسه ملایر با سه میلیارد و ۷۰ میلیون تومان و مدرسه چهار کلاسه مشارکتی آق گل ملایر با سه میلیارد  ۵۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۴۰ طرح در استان همدان ساخته و تجهیز شده است، افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در فضایی به‌ مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع و اعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان در قالب این تعداد طرح بهره برداری شده است.

هم اینک ۳۴۲ طرح در استان همدان در دست اجرا است که ۲۵۸ طرح آن دولتی و ۸۴ مورد با مشارکت خیران ساخته می‌شود.

در استان همدان ۲ هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که در این کلاس‌ها ۲۹۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha