کرمانشاه - ایرنا - کتاب «شین‌شه‌وار» مجموعه نوحه‌های کُردی، اثر «سرحد کرمی» و کتاب «کەمانچەی دل» مجموعه شعر کُردی، از «اسکندر سارایی» روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرستان اسلام‌آبادغرب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب در این مراسم با تقدیر از تلاش شعرا، ادبا و نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر، گفت: به آقایان کرمی و سارایی برای چاپ مجموعه اشعار کُردی تبریک میگویم و از «خداداد کمرخانی» که در تصحیح و گردآوری این ۲ مجموعه تلاش کردند، سپاسگزارم.  

«خسرو تمری» افزود: اسلام آبادغرب گنجینه‌ای بزرگ از نخبگان فرهنگی هنری را در درون خود پرورانده و جایگاهی ویژه در سطح استان دارد.  

وی اظهار داشت: در حوزه شعر نیز شهرستان اسلام آباد غرب جایگاه ممتاز و برجسته ای دارد و ظرفیت این حوزه به ویژه در حوزه ادبیات محلی غنی است.  

در ادامه «خداداد کمرخانی» گردآورنده این ۲ اثر گفت: تلاش کرده‌ام تا آثاری را معرفی و گردآوری کنم که تا سالیان سال در گوشه ای خاک خورده اند و خوشبختانه امروز شاهد چاپ ۲ اثر ارزشمند در حوزه شعر کُردی و محلی هستیم.

در ادامه «بهروز جلیلیان» عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اسلام آباد غرب نیز گفت: روز به روز شاهد معرفی چهره های جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اسلام آبادغرب هستیم و خوشحال هستم که این اتفاقات در حال شکل گیری است.

وی اظهار امیدواری کرد روزی شاهد تاثیرگذاری ویژه اصحاب و فرهنگ و هنر بر فضای فرهنگی شهرستان و رونق این حوزه باشیم.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.