۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84232394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ مجموعه شعر کُردی در اسلام‌آبادغرب رونمایی شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84232394
۲ مجموعه شعر کُردی در اسلام‌آبادغرب رونمایی شد

کرمانشاه - ایرنا - کتاب «شین‌شه‌وار» مجموعه نوحه‌های کُردی، اثر «سرحد کرمی» و کتاب «کەمانچەی دل» مجموعه شعر کُردی، از «اسکندر سارایی» روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرستان اسلام‌آبادغرب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب در این مراسم با تقدیر از تلاش شعرا، ادبا و نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر، گفت: به آقایان کرمی و سارایی برای چاپ مجموعه اشعار کُردی تبریک میگویم و از «خداداد کمرخانی» که در تصحیح و گردآوری این ۲ مجموعه تلاش کردند، سپاسگزارم.  

«خسرو تمری» افزود: اسلام آبادغرب گنجینه‌ای بزرگ از نخبگان فرهنگی هنری را در درون خود پرورانده و جایگاهی ویژه در سطح استان دارد.  

وی اظهار داشت: در حوزه شعر نیز شهرستان اسلام آباد غرب جایگاه ممتاز و برجسته ای دارد و ظرفیت این حوزه به ویژه در حوزه ادبیات محلی غنی است.  

در ادامه «خداداد کمرخانی» گردآورنده این ۲ اثر گفت: تلاش کرده‌ام تا آثاری را معرفی و گردآوری کنم که تا سالیان سال در گوشه ای خاک خورده اند و خوشبختانه امروز شاهد چاپ ۲ اثر ارزشمند در حوزه شعر کُردی و محلی هستیم.

در ادامه «بهروز جلیلیان» عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اسلام آباد غرب نیز گفت: روز به روز شاهد معرفی چهره های جدیدی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اسلام آبادغرب هستیم و خوشحال هستم که این اتفاقات در حال شکل گیری است.

وی اظهار امیدواری کرد روزی شاهد تاثیرگذاری ویژه اصحاب و فرهنگ و هنر بر فضای فرهنگی شهرستان و رونق این حوزه باشیم.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha