ساری - ایرنا - بیماران خاص بیشترین مشتری سامانه سامد مازندران در ماه بهمن بودند که در تماس با مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلاتشان را با آنها در میان گذاشته و خواستار کمک برای حل آن شدند.

گزارش جمع بندی استانداری مازندران از عملکرد ماه بهمن سامانه ارتباط مردم با دولت نشان می دهد که در ماه بهمن بیش از ۲۰ مورد از درخواست های مردمی مربوط به بیماران خاص بوده است.

پیگیری برای سهمیه بنزین و خدمات شهری هم دو دغدغه مهم دیگر مردم مازندران در ماه بهمن بود که از طریق سامانه سامد با مدیران دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی در میان گذاشتند.

طبق این گزارش در مجموع در ماه بهمن ۲۸۳ مورد تقاضای مردمی در سامانه سامد مازندران ثبت شد که از این تعداد ۱۱ مورد شکایت ، ۳۶ مورد انتقاد و ۲۲۳ مورد هم درخواست مردمی بوده است.

بیشترین موارد شکایت مردمی در این ماه مربوط به " برخورد نامناسب با ارباب رجوع " و " عملکرد فرمانداران " بود. بیشترین تعداد انتقاد هم به بیماری خاص ، عملکرد سازمان ها و افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمان اختصاص داشت. در بخش درخواست های مردمی هم بیشترین فراوانی مربوط به سهمیه بنزین ، بیماری خاص و خدمات شهری بود.

انتقاد نسبت به عدم واریز یارانه بنزین رانندگان آژانس ، افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی ، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و جنگلی جلگه ای غرب مازندران ، درخواست تعویق زمان برگزاری آزمون دکترا و عدم اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرستان ها هم مهم ترین موضوعاتی بود که شهروندان مازندرانی در ماه بهمن با سامانه سامد در میان گذاشتند.

گزارش جمع بندی استانداری مازندران همچنین نشان می دهد که در ماه بهمن بیشترین تماس با سامانه سامد را شهروندان ساروی با ۴۹ مورد داشتند. قائمشهری ها با ۴۱ مورد ، آملی ها با ۴۰ و بابلی ها با ۳۰ مورد بیشترین تماس را با سامانه سامد به خود اختصاص دادند. کمترین تماس با سامانه سامد مازندران در ماه بهمن هم به شهرستان های کلاردشت و گلوگاه با یک مورد اختصاص داشت.

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در میان دستگاه های اجرایی بیشترین تماس های ثبت شده در سامانه سامد در ماه بهمن مربوط به زمان حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با ۱۶ مورد بوده است.

عزت الله هاشم زاده افزود : در این ماه همچنین فرماندار قائمشهر با ۱۵ مورد و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با ۱۲ مورد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم پرمخاطب ترین مدیران در سامانه سامد مازندران بودند.

وی کمترین تماس های ثبت شده را مربوط به فرماندار نور و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هر یک با یک مورد اعلام کرد.

طی ماه بهمن در مجموع ۱۸ تن از مدیران دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی مازندران مهمان سامانه سامد بودند تا پاسخگوی ارتباط مستقیم شهروندان از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ باشند.

استانداری مازندران با تنظیم برنامه ماهانه سامانه ارتباط مردم با دولت اعلام کرد که اسفند ماه نیز ۳۹ تن از مدیران دولتی و بخش عمومی با استقرار در سامانه سامد به مشکلات شهروندان رسیدگی می‌کنند.

دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران از شهروندان استان خواسته است تا مسایل و مشکلات خود را طبق برنامه زمان بندی شده از طریق تماس با شماره ۱۱۱ سامانه سامد با مدیران مربوطه در میان بگذارند.

سامانه سامد یکی از راه های ارتباطی میان مردم و مسئولان برای پیگیری امور و رفع مشکلات شهروندان است و مدیران دولتی و بخش عمومی بر اساس برنامه زمان بندی ماهانه با حضور در آن به مطالبات مردم پاسخ می دهند.

طبق برنامه هر شهروندی که مشکلاتش را با مدیران در سامانه سامد در میان می گذارد ، در پایان تماس تلفنی کد رهگیری دریافت می کند و مدیران موظف هستند نتیجه پیگیری ها برای رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات شهروندان را بر اساس شماره پیگیری به اطلاع آنان برسانند.

دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که اسفند ماه مهمان سامانه سامد هستند ، خواست برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تنها با یک همراه برای ثبت تماس‌های برقرار شده و آموزش لازم برای اقدام‌های بعدی در مرکز سامد حضور یابند.