تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

کرمانشاه - ایرنا - فصل بهار با توجه به شرایط آب و هوایی بر خلاف زمستان دیگر نیاز به انجام ورزش در فضاهای بسته نیست و می‌توان در این زمینه فعال‌تر بود.

به گزارش ایرنا به نقل از هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، در فصل‌های گرم همانند بهار و تابستان بهترین زمان برای تمرین صبح یا اواسط روز است زیرا کمترین غلظت آلاینده‌ها در هوا وجود دارد.

قبل از تمرین صبحگاهی توجه داشته باشید که یک ناشتایی بسیار سبک و غنی از قندهای طبیعی مثل خرما و میوه جات میل کنید تا در هنگام ورزش دچار ضعف ناگهانی و ناراحتی معده نشوید.
پس از خوردن صبحانه مغذی بعد از ورزش صبحگاهی، دوش آب گرم نیز تاکید شده و توصیه می‌شود برای ورزش کردن در فصل بهار هفت نکته زیر را مد نظر داشته باشیم.
 

از باشگاه بیرون بیایید
لازم نیست که در این فصل تمام وقت خود را در باشگاه ورزش کنید. بهتر است از نور آفتاب استفاده کرده و از هوای تازه لذت ببرید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث تولید ویتامین D نیز می‌شود، افزایش ویتامین D در بدن باعث بهتر شدن روحیه و بالا رفتن انرژی می‌شود.

حرکات ورزشی جدید انجام دهید
خود را به چالش بکشید هنگامی که یک حرکت ورزشی را مدام انجام دهید بدن به آن عادت کرده و حرکت کم‌کم تاثیر خود را از دست می‌دهد برای اینکه عضلات همچنان پرورش یابند نیاز به انجام حرکات ورزشی جدید است.
 

بپرید!
از حرکات پرشی استفاده کنید این حرکات به هماهنگی بدن و چابکی بیشتر کمک و حرکات پرشی عضلات را منبسط کرده و به پرورش آنها کمک می‌کند.
 

از حرکات ورزشی چند جانبه استفاده کنید
به جای انجام ورزش‌هایی که یک حرکت خاص در آنها تکرار می‌شود ورزش‌های پیچیده‌تر انجام دهید، حرکات ورزشی پیچیده بر روی عضلات مختلف کار می‌کند.
 

ورزش بیشتر همیشه بهتر نیست
لازم نیست که در هر جلسه ورزشی هر حرکتی که بلدید انجام دهید بلکه سعی کنید در هر جلسه ورزشی، بر روی دو یا سه عضله خاص کار کنید.
 

تنها ورزش نکنید
یک دوست پیدا کرده تا با هم ورزش کنید چون داشتن یک همراه انگیزه شما را برای این کار افزایش می‌دهد.
 

لباس‌های ورزشی خود را عوض کنید
لباس‌های ورزشی بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند، سعی کنید بعد از مدتی لباس‌های جدید تهیه کنید این کار در شما انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند.