مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: واکسیناسیون ۴۰۹ نفر از فرهنگیان و معلمان این شهرستان انجام شده و به این ترتیب ۳۵ درصد جمعیت فرهنگیان واکسینه شدند.

 حسین زرزا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمار به روز و ارایه شده توسط اداره آموزش و پرورش، یک هزار و ۱۶۸ نفر از فرهنگیان و معلمان این شهرستان جهت واکسیناسیون معرفی شده اند.

وی افزود: تاکنون و با سپری شدن هفت روز از آغاز واکسیناسیون معلمان خوشبختانه روند مناسبی شکل گرفته و روزانه ۱۰۰ دز واکسیناسیون طبق زمان بندی در ۲ شیفت صبح و عصر به این قشر انجام می‌پذیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: عملیات واکسیناسیون معلمان، فرهنگیان و مجموعه اداری آموزش و پرورش در مرکز تجمیعی شهدای غزه آغاز شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت تزریق روزانه یکهزار دز واکسن در این شهرستان وجود دارد و از تمامی شهروندان دارای شرایط تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون مراجعه کنند.

زرزا ادامه داد: تاکنون بیش از ۹هزار دز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

وی اظهار داشت: چهار پایگاه واکسیناسیون در  شهر و روستاهای این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده و این مراکز در پایگاه "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه فعال بوده و نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید ۱۹ افراد اقدام خواهند کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه با انتقاد از عدم استقبال برخی از شهروندان واجد شرایط افزود:  فرهنگ سازی متناسب در این شهرستان جهت واکسیناسیون به خوبی صورت نگرفته و از تمامی رسانه‌ها، معتمدان و روحانیون تقاضا داریم جهت تشویق مردم و سالمندان اقدام کنند و تاکنون هیچ موردی از عوارض واکسیناسیون در افراد دیده نشده است.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در شهرستان نیز گفت: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

به گزارش ایرنا در این نشست به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب رسانه این شهرستان تقدیر شد، واکسیناسیون خبرنگاران و بازدید از بیمارستان جدید این شهرستان از دیگر برنامه ها بود.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.