تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه با بیان این که طرح امداد زمستانی از روز دوشنبه هفته جاری آغاز و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت گفت: تمامی یگان‌های امدادی جاده‌ای این شهرستان در آماده باش کامل به سر می برند.

علی‌اصغر کرباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح امداد زمستانی این خطه با کمک ۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۰ گشت و با کمک ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، برف‌روب و شن‌پاش به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر این اساس سه اکیپ در سه نقطه حساس جاده‌ای شامل پایگاه اصلی راهدارخانه رباط سنگ که گردنه خماری را تحت پوشش دارد، راهدارخانه گردنه سبز و اکیپ مستقر در منطقه گرماب و گردنه‌های آن منطقه کار امداد را انجام می دهند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت:اورژانس، شرکت برق، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و نظامی از دیگر دستگاه‌های همکار در طرح زمستانی امداد جاده‌ای هستند.
کرباسی  از راهداران به عنوان فرشتگان جاده‌ها یاد کرد و افزود:بهترین لذت کاری مسوولان آن زمانی محقق می‌شود که پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر نه 
اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد و مسوولان ذیربط درگیر شوند ضمن آن که زمینه آلام روحی مردم فراهم آمده، کار و تلاش ما نیز مضاعف خواهد شد.
وی ادامه داد: تربت‌حیدریه در کریدور شمال و جنوب قرار دارد و ۱۱ استان به صورت مستقیم و تمام استان‌های کشور به صورت غیرمستقیم با این شهرستان سر و کار دارند و غالب ترددهای کشوری به سمت مشهد اعم از باری و تردد ۱۰ میلیون زایر و مسافر در طول سال از مسیر تربت‌حیدریه انجام می‌شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: پیشگیری از حوادث احتمالی، روان‌سازی جاده‌ها، تامین امنیت و ارایه خدمات به مسافران و زایران از جمله وظایف ماست که تمام این اقدامات در فصل سرما باید به صورت ویژه دنبال شود تا دغدغه فکری به وجود نیاید.
رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه نیز گفت: این نهاد خدمات اجتماعی دارای سه پایگاه جاده‌ای ثابت در مناطق گرماب، کامه و زاوه است.
سعید فکوری افزود: هر پایگاه جاده‌ای بر اساس تیپ چهار یا پنج نفره شامل نجاتگر، پرستار، یک دستگاه خودروی ست و یک دستگاه آمبولانس هستند و علاوه بر این نیروهای دیگر نیز در حالت آماده باش هستند.  
وی ادامه داد: خدمات ما اکنون در قالب ۱۹ پایگاه در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ارایه می‌شود.
رییس جمعیت هلال‌احمر تربت‌حیدریه نیز گفت: یک پایگاه ما مجهز به اتوبوس آمبولانس است که به طور متوسط و به صورت شبانه روزی ۲ تا سه نفر در هر پایگاه فعال هستند.
سرهنگ حسین محمدی جانشین پلیس راه تربت‌حیدریه نیز گفت: در این طرح ۶۰۰ واحد عملیاتی با کمک افزون بر هزار و ۲۰۰ نیروی پلیس راهوار به صورت شبانه روی شرکت دارند.
طول راه‌های شهرستان تربت‌حیدریه ۷۶۴ کیلومتر است که از این میزان، ۲۷۵ کیلومتر راه‌های شهری، ۸۹ کیلومتر آن بزرگراه و ۴۰۰ کیلومتر آن راه‌ روستایی است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.