تربت‌حیدریه بالاترین شاخص برخورداری راه آسفالته در خراسان رضوی را دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت‌حیدریه گفت: هم‌اکنون میزان برخورداری راه آسفالته در تربت حیدریه ۹۸ درصد راههای مواصلاتی این شهرستان را شامل می‌شود که این شاخص از میانگین استان خراسان رضوی بالاتر است.

علی‌اصغر کرباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر میزان برخورداری راه آسفالته در سطح استان خراسان رضوی ۹۴.۲ درصد است.

وی بیان کرد: از مجموع ۷۷۰ کیلومتر راه‌های مواصلاتی شهرستان تربت حیدریه، حدود ۵۰۰ کیلومتر به راه‌های روستایی اختصاص دارد.
وی همچنین گفت: اکنون ۱۷ روستای حداقل بالای ۲۰ خانوار به میزان ۴۳ کیلومتر نیاز به آسفالت دارند.
رییس اداره راهداری تربت‌حیدریه در ادامه به تشریح عملکرد سه ماه نخست امسال پرداخت و افزود: عملیات زیرسازی راه روستایی "کوهی" به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر و با صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار پایان یافت.
کرباسی بیان کرد: علاوه بر این و از محل اعتبارات داخلی عملیات لکه‌گیری با آسفالت سرد به طول ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، روکش آسفالت گرم محور تربت‌حیدریه – مشهد (گردنه سبز) به طول سه کیلومتر، تیغ‌زنی و تسطیح ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شنی، اجرای ۸۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی راه، شانه‌سازی راه به طول ۵۶ کیلومتر، زیرسازی و آسفالت پل ورودی کدکن، زیرسازی و آسفالت راه روستایی ترقی به طول چهار کیلومتر انجام شد.
رییس اداره راهداری تربت‌حیدریه افزود: لایروبی و پاکسازی راه‌ها بعد از سیلاب‌های فصلی به طول ۲۰۰ کیلومتر، شروع عملیات زیرسازی رمپ‌های ورودی و خروجی راه روستایی ترقی به طول ۳۰۰ متر، انجام ۱۵ مرحله گشت شبانه راهداری به منظور کنترل روشنایی تونل رباط سنگ و گردنه سبز و گردنه خماری و کنترل ترافیک در طول محورهای شهرستان تربت‌حیدریه از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.
کرباسی با اشاره به اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تربت‌حیدریه در راستای صیانت از حریم راهها شامل جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، عبور تاسیسات زیربنایی، جمع‌آوری بنرها و تابلوهای غیر مجاز به تعداد ۱۱۰ مورد به تبیین اقدامات حوزه ایمنی و حریم راهها پرداخت و گفت: تعویض، مرمت و نصب ۲۶۰ شاخه گاردریل و ایمن‌سازی آنها، تهیه، نصب، مرمت و رنگ‌آمیزی ۳۲۰ عدد تابلو اخطاری،انتظامی و اخباری، رنگ‌آمیزی ۹۰ مترمربع سرعت‌گاهها، تعمیرات جزیی و نگهداری ۴۵ دستگاه پل بخشی از اقدامات راهداران ما در زمینه تامین و نگهداری از تاسیسات جاده‌ای این شهرستان بوده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha