تربت‌حیدریه- ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب جهاد تبیین تکلیف مهمی است که بر عهده جامعه دانشگاهی نهاده شده و باید مورد توجه دانشجویان باشد.

سرهنگ دوم پاسدار احمد ناصری‌ موحد پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام معظم رهبری در اربعین حسینی و در ارتباط با فضای مجازی در حوزه دانشجویی فرمودند ماموریت خطیر دانشجویان جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: دانشجو، علاوه بر رسالت‌های علمی و پژوهشی، باید جهاد تبیین را در عرصه‌های مبانی دینی و اعتقادی، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب و مسایل جاری کشور تکلیف خود بداند که این امر ماموریت جدید دانشجویان از سوی رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه گفت: دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند بصیرت است و دانشجو باید غبارهای فتنه ها را پاکسازی کند چون هم علم دارد و هم می تواند عامل باشد.

وی افزود: جهاد تبیین، تکلیفی است که در گام دوم انقلاب باید با توجه به تحریفات دشمنان، مبارزه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و تحریف ارزش ها مورد توجه ویژه باشد.

سرهنگ دوم ناصری ادامه داد: سلاح امروز ما رسانه است و دانشجو با اندیشه، علم و معنویت می تواند این ظرفیت را در حوزه انقلاب تقویت کند.

وی گفت: امروز، جوانان پرشور دانشجو به رغم مشکلات و نابسامانی‌ها و حجم عظیم یاس پراکنی دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن، علاقه‌مند ایفای نقش خود در راه شکوفایی انقلاب هستند که جهاد تبیین مهم ترین راه مقابله با توطئه دشمن علیه نظام و کشور است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه افزود: دانشجویی که  قدرت بصیرت، اندیشه و بینش خود را تقویت کرده و عالم عامل باشد یک دانشجوی انقلابی است و امروز به این مدل از دانشجو افتخار می کنیم.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.