امام جمعه تربت‌حیدریه: بسیح، عصاره تفکر نبوی است

تربت‌حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بسیج عصاره تفکر نبوی است و بسیجیان می کوشند منش حضرت رسول(ص) را در کردار و افعال خود متبلور کنند.

به گزارش خبرنگار  ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی، روز شنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان در نخستین روز از هفته بسیج افزود: در طول تاریخ اسلام سه بار کلمه محوری "پاره تن" آمده است و در شعار امسال بسیج یعنی "بسیج پاره تن مردم است" هم این عبارت به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: بار نخست حضرت رسول(ص) از حضرت فاطمه(س) به عنوان پاره تن خود یاد کردند و بار دوم حضرت زینب(س) در دربار یزید فرمودند پاره تن حضرت رسول(ص) یعنی امام حسین(ع) هرگز از ایشان جدا نمی‌شود و بار سوم نقل است از حضرت رسول(ص) که در توصیف امام رضا(ع) فرمودند پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد.
عصمتی افزود: مفهوم"پاره تن" یعنی آن که تمامی خصلتهای منش و عظمت حضرت ختمی مرتبت(ص) منهای نبوت در وجود این سه بزرگوار جمع شده و امروز بسیجیان ما با پیروی از الگوهای بزرگ صدر اسلام یعنی ائمه بزرگوار(ع) نشان دادند که می کوشند در حکم عصاره و تفکر رسول خدا(ص) عمل کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه بسیج پاره تن مردم است، گفت: مردم سنگرنشینان این انقلاب هستند پس هر چه مدیریت جهادی و انقلابی و بصیرت در مردم بالاتر برود به همان اندازه دشمن عقب‌نشینی‌هایش بیشتر خواهد شد.
سرهنگ پاسدار احمد ناصری‌موحد افزود: حقیقت بسیج رویکرد الهی دارد و امروز آزادی‌خواهان و نهضت‌های آزادی بخش از بسیج ایران الگو گرفته‌اند.
وی اظهار کرد:باید به دنبال تحقق تفکر بسیجی در کشور باشیم چون با این تفکر چشم دشمنان کورشده و وادار به عقب‌نشینی می‌شوند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه تربت‌حیدریه گفت: امسال ۳۵۲ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت بسیج با محوریت گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیینی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و بصیرتی در سه سطح پایگاهی، حوزه‌ای و شهرستانی در این شهرستان تدارک دیده و اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا امروز همچنین ۲۵ سری جهیزیه و ۴۰۰ بسته کمک‌های مومنانه از مقابل ساختمان سپاه ناحیه تربت‌حیدریه بین نوعروسان و نیازمندان این خطه توزیع شد.

روز پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و ۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج نامگذاری شده‌است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha