گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد ساماندهی و مدیریت و حکمرانی جامع را از ضرورتها و حلقه مفقوده فضای مجازی ذکر کرد و توجه بیشتر مسوولان ذیربط و متولیان فرهنگی را به این موضوع خواستار شد.

رضا نصیری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مشترک شهرستانهای گناباد و بجستان افزود: باید با باغبانی درست فرهنگی اجازه رویش علف هرز در عرصه فرهنگی شهرستان را ندهیم و جریانهای حزب اللهی و انقلابی به گونه ای در این بخشها حضور داشته باشند که جریانات و افراد هنجارشکن اجازه عرض اندام نداشته باشند و عرصه برایشان ناامن شود.
وی ادامه داد: تفکر جهادی و انقلابی به عنوان رویکرد مهم دولت سیزدهم باید مورد توجه خاص مسوولان در خدمت به مردم قرار بگیرد. 
فرماندار گناباد گفت: تامین آب، سرمایه گذاری، اشتغال و کارآفرینی از جمله مسائل و مشکلات شهرستانهای گناباد و بجستان است که باید با بهره گیری از ظرفیتهای مغفول مانده در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی برای کاهش این مشکلات تلاش کرد.
نصیری افزود: در این شهرستان هیچ گونه معضل امنیتی وجود ندارد و گنابادی ها ازابتدای انقلاب تاکنون با حضور در عرصه های مختلف، دِین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده اند به طوری که میزان مشارکت آنان در انتخابات همواره بیش از ۷۰ درصد بوده است. 
امام جمعه گناباد هم گفت: کارگزاران در نظام جممهوری اسلامی باید با روحیه و تفکر جهادی و انقلابی به صورت خستگی ناپذیر در خدمت به مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان بکوشند.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به روحیه و تفکر جهادی دولت سیزدهم گفت: آیت الله رییسی بعد از بازگشت از سفر روسیه در نخستین فرصت برای بازدید از روند خدمات رسانی به سیل زدگان کرمان عازم این استان شد و این نشان می دهد که برای خدمت جهادی به مردم خستگی معنا ندارد.
امام جمعه بجستان هم با قدردانی از برگزاری شورای اداری مشترک گناباد و بجستان گفت: همگرایی و وفاق بین این ۲ شهرستان بی سابقه و این مساله نوید بخش آینده ای روش برای خدمات به مردم این مناطق است و باید با پرهیز از تفرقه و با اتحاد و همدلی خدمتگزار صادقی برای مردم بود.
حجت الاسلام سید قاسم دهقانی گفت: مدیران با روحیه سختکوشی از هر گونه کم کاری در خدمت به مردم بپرهیزند چون مردم هر گونه کم کاری مسوولان را به حساب نظام می گذارند.
فرماندار بجستان هم تامین آب شرب سالم و بهداشتی را از مشکلات مهم این شهرستان دانست و گفت: در صورتی که مخزن تامین آب در بجستان احداث نشود در آینده نزدیک با تنش آبی مواجه می شویم.
حسن حیدری افزود: در برخی روستاها مانند روستای نوق بجستان آب شرب به صورت کلی شور و غیر قابل استفاده است و اجازه حفر چاه در این منطقه هم وجود ندارد و تصفیه خانه شهرک فرهگیان این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در نقطه نامناسب منجر به بروز معضلات زیست محیطی شده است.
وی ضمن تاکید بر لزوم سرعت بخشی در واگذاری زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در بجستان ادامه داد: ظرفیت معادن برای ایجاد اشتغال در این شهرستان مغفول مانده و نیازمند توجه اساسی است 
او اضافه کرد: با وجود قرار گرفتن ۱۰۰ کیلومتر از حاشیه شهر یونسی بجستان در کنار کویر نمک و مشکلات متعدد ولی این شهر به دلیل برخی از سوء مدیریتها طی چند سال گذشته به عنوان شهر برخوردار اعلام شده است همچنین در هیچ یک از روستاهای یونسی با وجود نیاز مبرم مردم حتی یک روحانی مستقر وجود ندارد.
شهرستانهای گناباد و بجستان با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.