شاهرود - ایرنا - یک واحد بومگردی در روستای جودانه از توابع بخش مرکزی میامی عصر چهارشنبه با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، سید محمد صادق رضویان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی در حاشیه افتتاح اقامتگاه بومگردی سرآسیاب بمانی در گفت وگو با ایرنا، افزود: برای راه اندازی این اقامتگاه بومگردی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شد.

وی با بیان اینکه این اقامتگاه ۲هزار متر مربع مساحت دارد، ابرازداشت: این واحد اقامتی دارای یک آسیاب قدیمی است و در جنوب غربی میامی قرار دارد.
رضویان با اشاره به اینکه ساخت اقامتگاه‌های بومگردی دراین شهرستان روند افزایشی دارد، تصریح کرد: گسترش این نوع اقامتگاه‌ها با هدف توسعه گردشگری طبیعی و روستایی از اولویت های میراث فرهنگی و گردشگری است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با بیان اینکه در اقامتگاه‌های بومگردی همه بنا و وسایل مربوط به آن به شکل سنتی و بومی روستا ساخته شده است، افزود: این مکان‌های زیبا با فضای جذاب نقش بسزایی در جذب گردشگران دارد.
وی ادامه داد: در راستای ساخت اقامتگاه‌های بومگردی پس از دریافت مجوزهای لازم تسهیلات ارائه می‌شود.
شهرستان میامی دارای ۹ اقامتگاه بومگردی است که از این تعداد هفت اقامتگاه در بخش مرکزی و ۲ اقامتگاه در بخش کالپوش قرار دارد.

سیدمحمد رضا هاشمی استاندار سمنان امروز با حضور در میامی از بازارچه های محلی، پایگاه‌های امداد جاده‌ای و محل های اسکان مسافران نوروزی بازدید کرد.
شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند.

همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.
آبشارهای زیبای کالپوش، دشت های شقایق و آفتابگردان، جنگل های دشت شاد و نام نیک و سد کالپوش از زیبایی های این شهرستان محسوب می‌شود.
این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد، واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.