مشهد-ایرنا- شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد آغاز به کار کرد.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری  در جلساتی که با اعضای هیات دولت داشتند به فرصت های  کوتاه خدمت اشاره دارند و به همین دلیل ما نیز باید این فرصت کوتاه خدمت را مغتنم بدانیم.

دکتر احد ضابط افزود: کار در حوزه فرهنگی زمان بَر است و باید در دولت مردمی سیزدهم، عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: با حضوری شدن دانشگاه ها نخستین دغدغه، خوابگاه و هزینه تغذیه دانشجویان خواهد شد و این باعث می‌شود که به سایر مسایل فرهنگی کمتر پرداخته شود و به همین دلیل باید با شبکه سازی بین دانشگاه‌های کشور ، تجربیات به دست آمده منفی و مثبت در موضوعات فرهنگی تبادل شود تا با هم افزایی بتوان نواقص موجود را بر طرف کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر سند اسلامی شدن دانشگاه به صورت عملی مورد توجه قرار نگیرد و اقدامی نشود چه زمانی قرار است به آن پرداخته شود و برای انجام این کار باید نیّت صادق و خالص باشد تا کارهای ما دارای اثرگذار شود.

ضابط افزود: شعار سال، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و شاید به صورت مستقیم به حوزه دانشجویی ارتباطی نداشته باشد ولی می‌توان با ظرفیت هایی که در این میان وجود دارد به سمت فرهنگ سازی، کسب و کار و کارآفرینی گام برداشت.

در این نشست ۲ روزه جمعی از مسوولان کشوری به صورت حضوری و مجازی آخرین تحولات مرتبط با آموزش حضوری دانشگاه ها را مورد برسی قرار می دهند.

در حاشیه این مراسم وزیر علوم روز گذشته به شهرستان سبزوار سفر و ضمن بازدید از طرحهای عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور آن در نشست مدیران دانشگاهای این شهرستان شرکت کرد.

همچنین مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه فردوسی مشهد و پارک علم و فناوری خراسان رضوی حضور در مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در مدت حضورش در شهر مشهد است.