نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا- شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد آغاز به کار کرد.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری  در جلساتی که با اعضای هیات دولت داشتند به فرصت های  کوتاه خدمت اشاره دارند و به همین دلیل ما نیز باید این فرصت کوتاه خدمت را مغتنم بدانیم.

دکتر احد ضابط افزود: کار در حوزه فرهنگی زمان بَر است و باید در دولت مردمی سیزدهم، عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: با حضوری شدن دانشگاه ها نخستین دغدغه، خوابگاه و هزینه تغذیه دانشجویان خواهد شد و این باعث می‌شود که به سایر مسایل فرهنگی کمتر پرداخته شود و به همین دلیل باید با شبکه سازی بین دانشگاه‌های کشور ، تجربیات به دست آمده منفی و مثبت در موضوعات فرهنگی تبادل شود تا با هم افزایی بتوان نواقص موجود را بر طرف کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اگر سند اسلامی شدن دانشگاه به صورت عملی مورد توجه قرار نگیرد و اقدامی نشود چه زمانی قرار است به آن پرداخته شود و برای انجام این کار باید نیّت صادق و خالص باشد تا کارهای ما دارای اثرگذار شود.

ضابط افزود: شعار سال، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و شاید به صورت مستقیم به حوزه دانشجویی ارتباطی نداشته باشد ولی می‌توان با ظرفیت هایی که در این میان وجود دارد به سمت فرهنگ سازی، کسب و کار و کارآفرینی گام برداشت.

در این نشست ۲ روزه جمعی از مسوولان کشوری به صورت حضوری و مجازی آخرین تحولات مرتبط با آموزش حضوری دانشگاه ها را مورد برسی قرار می دهند.

در حاشیه این مراسم وزیر علوم روز گذشته به شهرستان سبزوار سفر و ضمن بازدید از طرحهای عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور آن در نشست مدیران دانشگاهای این شهرستان شرکت کرد.

همچنین مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه فردوسی مشهد و پارک علم و فناوری خراسان رضوی حضور در مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در مدت حضورش در شهر مشهد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha