پذیرش دانشجو منوط به تامین امکانات رفاهی دانشگاهها است

مشهد-ایرنا- رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: شرط پذیرش دانشجو در دانشگاهها بر طبق تاکید وزیر علوم،تامین امکانات رفاهی آنها است، در غیر این صورت دانشگاه ها نمی‌توانند دانشجو پذیرش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود گنجی روز جمعه در شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور ضمن اشاره به نامه وزیر علوم به روسای دانشگاهها و معاون آموزشی این وزارتخانه افزود: دانشجویان در هر جایی که به عنوان محل خوابگاه ساکن می‌باشند باید در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام شوند و روسای دانشگاهها مکلف به بارگذاری آمار دانشجویان خوابگاهی و محل سکونت دانشجویان در سایت صندوق رفاه دانشجویان هستند.

وی در ادامه به ماده هشت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: ۱۸ مورد از این قانون به مراکز آموزشی، اداری، مالی و رفاهی وزارت علوم مرتبط و تمام موارد آن احصاء شده است،بر این اساس از تمام معاونان وزارت علوم تقاضا داریم نماینده‌ای برای حضور در جلسه‌ چگونگی اجرا کردن آن معرفی کنند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کلیه وام‌های دانشجویی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: همچنین وام تحصیلی دانشجویان متاهل نیز دو برابر شده است، به عبارتی وام دانشجویان متاهل ۹۵ درصد نسبت به نیم سال قبل افزایش داشته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه مشترک صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که از این منابع مشترک، ۱۵ درصد وزارت بهداشت و ۸۵ درصد وزارت علوم استفاده کند.

گنجی ادامه داد: ارتقا خوابگاهها، سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها  در دستور کار صندوق رفاه قرار دارد و باید سعی شود تمام آشپزخانه سنتی دانشگاهها در سال جاری به صنعتی تبدیل شوند.

گنجی ضمن توصیه به دانشگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت خیران جهت ساخت خوابگاه افزود: برای جبران کمبود ظرفیت خوابگاهی، دانشگاهها می‌توانند ودیعه مسکن گروهی ارائه نمایند که به ازای هر دانشجو در تهران ۵۰ میلیون ریال، در شهرهای بزرگ ۴۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای کوچک نیز به ازای هر دانشجو ۳۰ میلیون ریال پرداخت ‌می‌شود.

وی  تاکید کرد: هیچ دانشگاهی حق ندارد قیمت غذا و خوابگاه را بدون تایید صندوق رفاه دانشجویان تغییر و ابلاغ کند.

رییس صندوق رفاه با اشاره به اینکه هر قانونی که تصویب می شود برای ذینفعان آن حقی ایجاد می‌کند،افزود: لزوم پیگیری تحقق کامل حقوق دانشجویان در قوانین مطرح شده مورد تاکید است و صندوق رفاه دانشجویان، همیار دانشگاهها در این بخش به شمار می‌رود.

شصت و نهمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور طی روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha