مشهد- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولویت شورای شهر و شهرداری، حفظ میراث طبیعی پادگان لشکر ٧٧ ارتش، دخالت حداقلی در طبیعت این محوطه و جابجایی کمترین تعداد درخت است.

مهدی ناصحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مصوبه انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش، افزود: موضوع ساماندهی اراضی پادگان‌ها و قانون مرتبط به آن در مشهد از سابقه طولانی برخوردار است که این موضوع برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مطرح شد. 
وی اضافه کرد: پیگیری‌هایی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری برای انتقال پادگان ارتش صورت گرفت که نخستین مصوبات آن مربوط به سالهای ۸۴ و ۸۵ است.
ناصحی گفت: گره انتقال پادگان ارتش در ادوار مختلف، بنا به ادله مختلف تا مرحله باز شدن پیش می‌رفت ولی دوباره تبدیل به گره کور دیگری می‌شد ولی سرانجام این اتفاق مهم در دوره کنونی مدیریت شهری به ثمر نشست.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: شورای ششم، ماموریت‌ها و اولویت‌های متنوع و مختلفی را جهت پیگیری به شهردار محول کرده که محور و اساس آنها، موضوعات و گره‌های چندین و چندساله شهر است که بنا به دلایل مختلف اجرایی و محقق نشده است.
ناصحی افزود: در سایه نگاه مثبت آستان قدس رضوی در جریان انتقال پادگان، در آینده نزدیک معبر مهمی در شهرک شهید رجایی و بولوار حر مشهد که سالها بلاتکلیف مانده بود، بازگشایی می‌شود.
وی با اشاره به امنیت روانی حاصل از  انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد، خاطر نشان کرد: اتفاق ارزشمندی که ۴۰۰ هکتار از بهترین اراضی شهر را از ابعاد مختلف، در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به برخی انتقادات وارد شده به طرح و نقشه‌های پروژه مذکور در فضای مجازی، تصریح کرد: کارشناسان و متخصصان باید توجه داشته باشند که مدیریت شهری برای تامین ۱۰۰ درصدی مولفه‌های شهرسازی در محوطه پادگان با محدودیت روبرو است.

ناصحی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، حداقل مداخله در فضای سبز باید صورت گیرد و لذا از معابر موجود پادگان به عنوان معابر اصلی بهره‌برداری می‌شود.
وی اضافه کرد: ٢.۶ هکتار از اراضی پادگان ارتش به صورت غیرمتمرکز به کاربری‌های درمانی اختصاص یافته است که دغدغه کمبود سرانه‌های درمانی از این طریق رفع می‌شود.
عضو شورای شهر مشهد اضافه کرد: سه‌شنبه هفته آینده شاهد بازگشایی پادگان خواهیم بود که بر اساس تفاهم صورت گرفته، زمین ورزشی بسیار با ارزشی به واسطه این گشایش، در اختیار ساکنان این محدوده قرار خواهد گرفت.
ناصحی از شهرداری خواست همزمان با بازگشایی پادگان، برنامه عملیاتی اتمام پروژه‌ را در اختیار عموم مردم قرار دهد تا امکان رصد پیشرفت پروژه برای عموم فراهم باشد.

انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد، ١٩ اردیبهشت جاری در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسید.

زمین‌های ارتش در ۲ بخش شمالی و جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی مشهد واقع شده است.

در بخش شمالی، پادگان ارتش و در بخش جنوبی بزرگراه و زمین‌های موسوم به آبشار ۲ قرار دارد که در سال ۱۳۸۸ موضوع طرح تفصیلی اراضی آبشار ۲ در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مصوبه این کمیسیون را دریافت کرد و پس از آن، این مصوبه به شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز فرستاده شد و در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ به تصویب رسید اما بعد از این مصوبه به دلیل اختلاف بین شهرداری و ارتش، تغییر کاربری پادگان تا این دولت بلاتکلیف مانده بود