۶۰ درصد اراضی پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد به خدمات شهری اختصاص می یابد

مشهد- ایرنا- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش بیشترین بهره‌وری ممکن به نفع مردم محقق می‌شود و حدود ۶۰ درصد این اراضی ۴۰۰ هکتاری برای ایجاد و ارائه فضای سبز و خدمات عمومی شهری اختصاص یافته است.

مالک رحمتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آستان قدس رضوی با توجه ویژه تولیت، هر آنچه در توان داشته است برای شکل گیری یک تفاهم و توافق راهبردی و همه جانبه به نفع مردم و شهر مشهد به کار گرفت و اکنون اجرایی کردن توافق بر عهده مدیریت شهری است تا همه ابعاد این طرح اجرایی شود.

وی با تشکر از همکاری مدیران دستگاههای مختلف استان برای انجام این کار افزود: آستان قدس رضوی به عنوان امانتدار و متولی حفاظت از این اراضی موقوفه، شهرداری مشهد به عنوان مدیریت شهری و ارتش به عنوان بهره‌بردار سابق این اراضی با همکاری استاندار این کار را به سرانجام رساندند همچنین وزارت راه و شهرسازی و سازمان قضایی نیروهای مسلح هم اقدامات موثری در این راه انجام دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم عملیات اجرایی بازگشایی معابر این طرح هر چه زودتر آغاز شود.

دیروز طرح انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد به تصویب کمیسیون شورای عالی معماری و شهرسازی رسید.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال پادگان ارتش از مشهد به خارج از این شهر از سال ۱۳۸۸ با توجه به منویات فرمانده کل قوا، فرماندهی کل ارتش و فرماندهی نیروی زمینی ارتش در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات لازم برای جا به جایی پادگان مشهد با هماهنگی آستان قدس رضوی، پشتیبانی شورای اسلامی شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی و با تغییر کاربری اراضی ضلع جنوبی پادگان لشگر ۷۷ انجام شد.

زمین‌های ارتش در ۲ بخش شمالی و جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی مشهد واقع شده است. در بخش شمالی، پادگان ارتش و در بخش جنوبی بزرگراه و زمین‌های موسوم به آبشار ۲ قرار دارد که در سال ۱۳۸۸ موضوع طرح تفصیلی اراضی آبشار ۲ در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مصوبه این کمیسیون را دریافت کرد و پس از آن، این مصوبه به شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز فرستاده شد و در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ به تصویب رسید اما بعد از این مصوبه به دلیل اختلاف بین شهرداری و ارتش، تغییر کاربری پادگان تا این دولت بلاتکلیف مانده بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha