سنندج- ایرنا- مدیر مووسسه پیروان ولایت در اقلیم کردستان عراق گفت: افزایش اتحاد، برادری و وحدت میان جوامع اسلامی مانع نفوذ دشمنان خواهد شد.

شیخ بشیر عادل روز چهارشنبه در حاشیه نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس تاثیرات زیادی در افزایش اتحاد و برادری میان مسلمانان دنیای جهان اسلام دارد.

وی افزود: همه ما شیعه، سنی، کُرد، فارس، ترک و دیگر مذاهب و اقوام با هم در یک جامعه با برادری و اتحاد  زندگی می کنیم و قطعا اینگونه اجلاسیه‌ها می تواند در افزایش این اتحاد بسیار موثر باشد.

نماینده مرجعیت دینی در اقلیم کردستان عراق ادامه داد: این کنفرانس ها باید استمرار داشته باشد، البته به شیوه ای بهتر که بتوان از علم علما و دانشمندان بیشتری بهره گرفت.

وی گفت: اینگونه برنامه ها دشمن را آگاه می‌کند که مسلمانان در هر شرایطی کنار هم بوده و اتحاد و برادری خود را حفظ خواهند کرد.

مدیر موسسه پیروان ولایت در اقلیم کردستان عراق یادآور شد: شخصیتی مثل حضرت امام خمینی(ره) با روشنگری خود نه تنها ایران بلکه دنیای جهان اسلام را آگاه و سبب بیداری مسلمانان جهان شد و همین امر دشمنان را به توطئه افکنی بیشتر ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان هیچگاه از نقشه علیه مسلمانان دست نکشیده و با تمام توان در صدد  از بین بردن وحدت، اتحاد و برادری مسلمانان هستند،لذا بر ما مسلمانان واجب است، بیشتر به فکر افزایش اتحاد، وحدت و با هم زیستن بوده و راه را بر نفوذ دشمنان ببندیم.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.