۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84828150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحاد جوامع اسلامی مانع نفوذ دشمن می‌شود

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 84828150
اتحاد جوامع اسلامی مانع نفوذ دشمن می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر مووسسه پیروان ولایت در اقلیم کردستان عراق گفت: افزایش اتحاد، برادری و وحدت میان جوامع اسلامی مانع نفوذ دشمنان خواهد شد.

شیخ بشیر عادل روز چهارشنبه در حاشیه نخستین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس تاثیرات زیادی در افزایش اتحاد و برادری میان مسلمانان دنیای جهان اسلام دارد.

وی افزود: همه ما شیعه، سنی، کُرد، فارس، ترک و دیگر مذاهب و اقوام با هم در یک جامعه با برادری و اتحاد  زندگی می کنیم و قطعا اینگونه اجلاسیه‌ها می تواند در افزایش این اتحاد بسیار موثر باشد.

نماینده مرجعیت دینی در اقلیم کردستان عراق ادامه داد: این کنفرانس ها باید استمرار داشته باشد، البته به شیوه ای بهتر که بتوان از علم علما و دانشمندان بیشتری بهره گرفت.

وی گفت: اینگونه برنامه ها دشمن را آگاه می‌کند که مسلمانان در هر شرایطی کنار هم بوده و اتحاد و برادری خود را حفظ خواهند کرد.

مدیر موسسه پیروان ولایت در اقلیم کردستان عراق یادآور شد: شخصیتی مثل حضرت امام خمینی(ره) با روشنگری خود نه تنها ایران بلکه دنیای جهان اسلام را آگاه و سبب بیداری مسلمانان جهان شد و همین امر دشمنان را به توطئه افکنی بیشتر ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان هیچگاه از نقشه علیه مسلمانان دست نکشیده و با تمام توان در صدد  از بین بردن وحدت، اتحاد و برادری مسلمانان هستند،لذا بر ما مسلمانان واجب است، بیشتر به فکر افزایش اتحاد، وحدت و با هم زیستن بوده و راه را بر نفوذ دشمنان ببندیم.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب"  امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج در حال برگزاری است.

۴۰۰ مهمان در این اجلاس حضور دارند که حدود ۸۰ نفر آنها خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha