تقویت زیرساخت ها کردستان را مهد برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی می‌کند

سنندج - ایرنا - معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم ادامه برگزاری اجلاس‌هایی مانند کنفرانس وحدت اسلامی در کردستان تاکید کرد و گفت: با برگزاری چنین نشست‌هایی، به زیرساخت‌های استان توجه بیشتری خواهد شد و مشکلات زیرساختی نیز رفع می‌شود.

محسن مسچی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به برنامه‌ریزی سه ماهه برای اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج با توجه به ظرفیت‌های موجود اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت‌های کردستان بخاطر مسائل تاریخی و عدم توجه رژیم ستمشاهی، آنگونه که انتظار می‌رفت، پیشرفت نداشته است.

وی اضافه کرد: با این وجود طی سال‌های اخیر و بعد از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های خوبی در کردستان صورت گرفته است، هرچند استان در برخی شاخص‌ها از جمله رفاهی، اجتماعی و ارتباطات زیرساختی برای برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، امکانات لازم را ندارد که مسوولان به شدت پیگیر ارتقای این وضعیت هستند.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت اقبال و پذیرش عمومی را پتانسیل مهمی برای برگزاری اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان عنوان کرد که مهمترین ظرفیت برای میزبانی اجلاسیه های دینی و آیینی است.

مسچی ادامه داد: داشتن فرهنگ تعامل و ارتباط و روحیه مهمان پذیری و تساهل و تسامح مذهبی، هماهنگی همه نهادها و مسوولان استانی باعث شد بتوانیم کردستان را به استان نمونه و همراه با تقریب و وحدت در نظر بگیریم، ضمن اینکه همکاری همه مسوولان استان برای برگزاری اجلاسیه از نقاط قوتی است که آن را در کمتر استانی شاهد بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: خدماتی در طول انقلاب اسلامی درحوزه وحدت، تقریب و همزیستی مسالمت‌آمیز در کردستان انجام شده است و همین موضوع باعث انتخاب استان به عنوان میزبان اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شد.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در کردستان برگزار شد. 

این اجلاس با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی و علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج برگزار شد. 

پخش سخنرانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس بود. 

گفت و گو بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کشورمان از دیگر برنامه های این اجلاس بود. 

۴۰۰ مهمان در این همایش حضور داشتند که ۸۰ نفر آنها خارجی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha