گناباد-ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به افزایش عضویت جوانان در کانونها و سازمانهای تابعه این جمعیت گفت: جهت‌دهی هیجانات این قشر در مسیرهای ارزشی و خدمت به مردم و جامعه رویکرد مهم فعالیتهای این بخش در سالجاری است.

محسن ذاکریان روز دوشنبه در حاشیه همایش کانونهای دانشجویی هلال احمر استان خراسان رضوی در گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانونهای دانشجویی و جوان هلال احمر که فارغ از جهت گیری و مسائل سیاسی و در راستای خدمت به اقشار محروم و آسیب دیده و درگیر بحران به مردم خدمات ارایه می دهند، فضای مناسبی برای انسجام‌بخشی و بهره‌گیری از انرژی و ظرفیتهای قشر جوان در مسیر صحیح به شمار می روند.

وی تقویت حضور و فعالیت جوانان در قالب بخشهای مختلف اعم از امداد و نجات و سازمان جوانان، کانونهای دانشجویی و غیره و نهادینه سازی ارزشها در این قشر و توانمندسازی آنان در زمینه های علمی و تخصصی در حوزه های مرتبط با هلال احمر و آموزشهای مهارتی را اولویت مهم برنامه های این جمعیت در سالجاری عنوان کرد.

ذاکریان ادامه داد: بر این اساس تلاش می شود که در کنار مهارتها و توانمندسازی های علمی و تخصصی ارزشهای مهم مورد تاکید هلال احمر مانند بشر دوستی و نوع دوستی و خدمت به مردم در بین قشر جوان بیش از پیش نهادینه و از همه بسترهای موجود در این ارتباط بهره گرفته شود تا احساس مسوولیت عمومی و اجتماعی آنان افزایش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: افزایش حضور نوجوانان و جوانان در قالب کانونهای هلال احمر در بخشهای دانشجویی ، کانونهای آزاد و مدارس و طلاب و توسعه کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و بویژه در عرصه های حمایت از اقشار آسیب پذیر و توزیع بسته های معیشتی و خدمات رسانی در قالب کاروانهای سلامت و انسجام بخشی گروههای حمایت روانی برای حمایت از کودکان درگیر بحرانهای اجتماعی در فعالیتهای سالجاری این جمعیت مورد توجه خاص قرار دارد.

وی تعامل و همکاری خیران با هلال احمر را دیگر رویکرد مهم فعالیتهای این جمعیت طی سالجاری برشمرد و گفت: با توجه به گسترش و افزایش دامنه خدمات فرهنگی، اجتماعی و امداد رسانی و خدمات رسانی هلال احمر استان به محرومان نیازمند تقویت و سازماندهی و افزایش مشارکت خیران به عنوان بدنه مهم مردمی این بخش در انجام ماموریتها و وظایف محوله هستیم.

همایش کانونهای دانشجویی هلال احمر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی با حضور حدود ۶۰ نفر به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.

یک هزار و ۳۰۰ نفر در قالب کانونهای دانشجویی، دانش آموزی، سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی سازماندهی شده اند.

۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار نفر عضو سازمان جوانان تحت پوشش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر عضو کانونهای دانش آموزی و دانشجویی هستند.

این جمعیت از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال برخوردار است که از آن میان، سه هزار و ۴۶۵ امدادگر و نجاتگر متخصص در قالب ۱۳ شاخه امدادی همچون امداد کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و اسکان اضطراری در خراسان رضوی مدام و به طور شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات کمکی و امدادی نجاتبخش به حادثه‌دیدگان این خطه هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.