۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84914377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضویت جوانان داوطلب در هلال‌احمر خراسان رضوی افزایش یافت

گناباد-ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به افزایش عضویت جوانان در کانونها و سازمانهای تابعه این جمعیت گفت: جهت‌دهی هیجانات این قشر در مسیرهای ارزشی و خدمت به مردم و جامعه رویکرد مهم فعالیتهای این بخش در سالجاری است.

محسن ذاکریان روز دوشنبه در حاشیه همایش کانونهای دانشجویی هلال احمر استان خراسان رضوی در گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانونهای دانشجویی و جوان هلال احمر که فارغ از جهت گیری و مسائل سیاسی و در راستای خدمت به اقشار محروم و آسیب دیده و درگیر بحران به مردم خدمات ارایه می دهند، فضای مناسبی برای انسجام‌بخشی و بهره‌گیری از انرژی و ظرفیتهای قشر جوان در مسیر صحیح به شمار می روند.

وی تقویت حضور و فعالیت جوانان در قالب بخشهای مختلف اعم از امداد و نجات و سازمان جوانان، کانونهای دانشجویی و غیره و نهادینه سازی ارزشها در این قشر و توانمندسازی آنان در زمینه های علمی و تخصصی در حوزه های مرتبط با هلال احمر و آموزشهای مهارتی را اولویت مهم برنامه های این جمعیت در سالجاری عنوان کرد.

ذاکریان ادامه داد: بر این اساس تلاش می شود که در کنار مهارتها و توانمندسازی های علمی و تخصصی ارزشهای مهم مورد تاکید هلال احمر مانند بشر دوستی و نوع دوستی و خدمت به مردم در بین قشر جوان بیش از پیش نهادینه و از همه بسترهای موجود در این ارتباط بهره گرفته شود تا احساس مسوولیت عمومی و اجتماعی آنان افزایش یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: افزایش حضور نوجوانان و جوانان در قالب کانونهای هلال احمر در بخشهای دانشجویی ، کانونهای آزاد و مدارس و طلاب و توسعه کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و بویژه در عرصه های حمایت از اقشار آسیب پذیر و توزیع بسته های معیشتی و خدمات رسانی در قالب کاروانهای سلامت و انسجام بخشی گروههای حمایت روانی برای حمایت از کودکان درگیر بحرانهای اجتماعی در فعالیتهای سالجاری این جمعیت مورد توجه خاص قرار دارد.

وی تعامل و همکاری خیران با هلال احمر را دیگر رویکرد مهم فعالیتهای این جمعیت طی سالجاری برشمرد و گفت: با توجه به گسترش و افزایش دامنه خدمات فرهنگی، اجتماعی و امداد رسانی و خدمات رسانی هلال احمر استان به محرومان نیازمند تقویت و سازماندهی و افزایش مشارکت خیران به عنوان بدنه مهم مردمی این بخش در انجام ماموریتها و وظایف محوله هستیم.

همایش کانونهای دانشجویی هلال احمر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی با حضور حدود ۶۰ نفر به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.

یک هزار و ۳۰۰ نفر در قالب کانونهای دانشجویی، دانش آموزی، سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی سازماندهی شده اند.

۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار نفر عضو سازمان جوانان تحت پوشش جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر عضو کانونهای دانش آموزی و دانشجویی هستند.

این جمعیت از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال برخوردار است که از آن میان، سه هزار و ۴۶۵ امدادگر و نجاتگر متخصص در قالب ۱۳ شاخه امدادی همچون امداد کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و اسکان اضطراری در خراسان رضوی مدام و به طور شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات کمکی و امدادی نجاتبخش به حادثه‌دیدگان این خطه هستند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha