رییس سازمان جوانان هلال احمر از روند خدمت رسانی به زائران در مشهد دیدن کرد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان جوانان هلال احمر از روند خدمت رسانی به زائران در مسیرهای ورودی به مشهد توسط نیروهای هلال احمر دیدن کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از جمعیت هلال احمر خراسان رضوی حجت الاسلام سید ‌هاشم حسینی المدنی روز سه‌شنبه در جریان این بازدید گفت: توفیق خدمت به زائران امام رضا(ع) بسیار ارزشمند است و در نوروز امسال ۲ گام پیشگیری از وقوع حوادث با ارایه آموزش و دیگری امدادرسانی در شرایط بروز حوادث را مد نظر داریم.

وی اضافه کرد: به طور قطع هرچه در پیشگیری عملکرد خوبی داشته باشیم شاهد حوادث کمتر خواهیم بود.

رییس سازمان جوانان هلال احمر گفت: نشاط اجتماعی یکی از مهمترین کارهایی است که در سازمان جوانان آن را پیگیری می‌کنیم و امسال یک طرح جامع و یکپارچه در کشور اجرا کردیم تا هم افزایی بیشتری درون سازمان داشته باشیم.

حسینی افزود: از آنجا که پایگاههای امداد و نجات در ۳۰ تا۴۰ کیلومتری مراکز شهرستانها واقع شده‌اند برای این که پشتیبانی راحت تر انجام شود در کنار پایگاههای امدادی، ایستگاههای نوروزی نیز مستقر شدند.

آماده باش ۳۰۰نیروی هلال‌احمر در حرم مطهر رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم در حاشیه این بازدید گفت : ۳۰۰ نیروی این جمعیت در مراسم تحویل سال حرم مطهر رضوی آماده باش هستند.

محسن ذاکریان افزود: همزمان با آغاز سال نو و برگزاری برنامه تحویل سال در حرم مطهر رضوی عملیات ویژه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با حضور ۳۰۰ نیروی این جمعیت در سه حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در این مکان مقدس انجام می شود.

وی ادامه داد: در این ماموریت ۱۸۰ نیروی امداد و نجات و داوطلب و ۱۲۰ نیروی جوانان در قالب ۳۰ تیم سحاب به زائران و مجاوران امام رضا(ع) خدمات رسانی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:یک فروند بالگرد، سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس در حرم مطهر رضوی و یک دستگاه خودرو کمک دار دو کابین، یک دستگاه خودرو سواری، ۲ دستگاه خودرو ارتباطات، سه دستگاه موتورسیکلت امداد در محدوده حرم مطهر رضوی مستقر مستقر خواهند بود تا در صورت نیاز و اعزام مصدومان احتمالی آنها را به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل کنند.

ذاکریان افزود: در این طرح نیروهای امدادی شهرستانهای همجوار با مشهد مقدس شامل فریمان ، طرقبه و شاندیز و چناران حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این ماموریت از شامگاه سه شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می شود و تا ظهر روز چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha