۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 82340515
T T
۰ نفر
امدادرساني هلال احمر خراسان رضوي به 40 حادثه ديده

مشهد- ايرنا- معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: نيروهاي امداد و نجات اين جمعيت طي 24 ساعت گذشته به 40 حادثه ديده خدمات امداد و نجات ارائه كردند.

اسماعيل بهمن آبادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اغلب اين افراد مصدومين سانحه رانندگي در جاده ها بوده اند و يكي از آنان نيز بر اثر واژگوني خودرو در جاده نيشابور - سبزوار جان خود را از دست داد.
وي اظهار كرد: همچنين روز گذشته چهار طبيعتگرد در غار مغان مشهد در برف و سرما گرفتار شده بودند كه با اعزام 2 تيم امداد و نجات 6 نفره و يك تيم امداد پشتيباني پس از 12 ساعت عمليات امداد و نجات از منطقه خارج و نجات يافتند.
وي گفت: در پي بارش برف و كولاك در جاده نيشابور نيز از ساعت 13 تا 21 شب گذشته نيروهاي عملياتي هلال احمر در مجموع 26 حادثه ديده را امداد رساني و پنج نفر را به صورت اضطراري اسكان دادند.
بهمن آبادي افزود: يك نفر نيز ديروز به علت سقوط از ارتفاع در قله زوي مشهد توسط نيروهاي امداد و نجات به آمبولانس اورژانس 115 منتقل شد.
در اجراي طرح امداد و نجات زمستاني 33 پايگاه امداد و نجات هلال احمر در جاده ها و نقاط پرخطر جاده اي اين استان مستقر هستند.
25 پايگاه از اين تعداد ثابت و هشت پايگاه امداد و نجات موقت زمستانه است كه در جاده ها به مسافران و خودروهاي عبوري خدمات امداد و نجات ارائه مي كنند.
طي 24 ساعت گذشته كلانشهر مشهد با 12 سانتيمتر برف بيشترين ميزان بارش برف در كشور را داشت.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاوداني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم