بجنورد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: مردم استان شب سردی را سپری کردند و پیش‌بینی می شود دمای هوا در هفته جاری تا منهای ۱۸درجه سانتیگراد کاهش یابد.

هادی شیرازی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب گذشته در تمامی ایستگاه های هواشناسی استان، دمای زیر صفر ثبت شده است و پیش بینی می شود که سرمای هوا تا پایان هفته تداوم دارد.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۱۲.۳ درجه سانتیگراد سردترین و صفی آباد شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۹.۵ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شده است.

شیرازی خاطرنشان کرد: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان منهای ۴.۵ درجه و بیشینه دمای آن ۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی گفت: پیش بینی می شود دمای هوای بجنورد فردا در سرد ترین ساعات به منهای ۱۱ تا منهای ۱۳ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

بیشترین میزان بارندگی در آبچور بجنورد

وی درباره میزان بارندگی در شبانه روز گذشته گفت: در این مدت بیشترین میزان آب حاصل از برف در ایستگاه آبچور شهرستان بجنورد به میزان ۱۰.۷ میلیمتر ثبت شده است و میزان آب حاصل از برف در بجنورد هم ۳.۲ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: هفته جاری دمای هوا در مناطق مختلف استان به میزان محسوس کاهش می یابد و مردم دمای منهای ۱۷ تا منهای ۱۸ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا صبح روز پنجشنبه در استان فعال است.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر پنج درجه سانتیگراد نیز رسید.

بر این اساس فعالیت تمامی ادارات استان از امروز(سه شنبه) به مدت سه روز به صورت دور کاری و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح استان به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می شود.

راهداران خراسان شمالی ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.