دمای هوای برخی نقاط خراسان‌شمالی به ۱۹ درجه زیر صفر رسید

بجنورد-ایرنا- سرمای هوای روستاهای بخش سرحد شهرستان شیروان در خراسان شمالی صبح امروز(چهارشنبه) به اوج خود رسید و اهالی این منطقه شب گذشته و صبح امروز با تحمل هوای ۱۹ درجه زیر صفر سردترین شب دی ماه زمستان امسال را پشت سر گذاشتند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته روستای کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای منهای ۱۹ درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۶ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شده است.

هادی شیرازی افزود: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان منهای هشت درجه و بیشینه دمای آن یک درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی عنوان کرد: مردم خراسان شمالی ۲ شب گذشته هوای سرد و زمستانی را تجربه کردند به طوری که در بیشتر ایستگاه های استان به زیر صفر درجه رسید و براساس پیش بینی ها، فردا دمای هوا در مناطق مختلف استان نسبت به امروز سردتر خواهد بود و مردم کاهش سه تا پنج درجه سانتیگراد دمای هوا را تجربه می کنند.

شیرازی با بیان اینکه پیش بینی می شود، فردا دمای هوای بجنورد در سردترین ساعات به منهای ۱۳ درجه سانتیگراد کاهش یابد گفت: روزهای پایانی هفته جاری هوای پایداری در استان حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: روزهای پایان هفته دمای هوا در مناطق مختلف استان به میزان محسوس کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا صبح روز پنجشنبه در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha