سمنان- ایرنا- وضعیت جوی استان سمنان متاثر از ۲ سامانه ناپایدار بارانی و برفی است و بنا بر اعلام پلیس راه، جاده‌های استان در اثر بارندگی لغزنده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: طبق هشدار زرد شماره ۵۹ سامانه ای از امروز تا اواخر وقت دوشنبه در استان سمنان فعال است.

ایرج مصطفوی با اشاره با پیش بینی باران و برف و مه آلودگی برای بیشتر نقاط استان سمنان طی ۲ روز افزود: برای ارتفاعات و نواحی شمالی به ویژه برای امروز وزش باد شدیدو احتمال کولاک و برف وجود دارد.

وی به افزایش تدریجی دمای هوا از دوشنبه تا پایان هفته اشاره و تصریح کرد: مه آلودگی، احتمال کولاک برف و کاهش دید، لغزندگی محورهای شمالی و کوهستانی و گردنه های برفگیر، مهمترین مخاطرات است.

وی تاکید کرد: آمادگی راهداری و سازمانهای مرتبط به ویژه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لایروبی شبکه آبراه های استان و لایروبی جویها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه ها طی این هشدار زرد است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به هشدار زرد دیگری برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزود: کاهش دید، بارش باران و برف، مه آلودگی و احتمال بارش کولاک در ارتفاعات، احتمال اختلال در تردد محورها و لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای مسافران، برخی آثار این هشدار است.

جاده ها لغزنده و باران و برفی است

رییس پلیس راه استان سمنان هم گفت: زنجیر چرخ برای تردد در جاده‌های استان سمنان الزامی است و با توجه به مه آلوده بودن جاده‌ها، رانندگان از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

سرهنگ موسی بزرگی با بیان اینکه جاده‌های استان سمنان بارانی و برفی است و احتمال انسداد مسیرها وجود دارد، افزود: رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند و همه آن‌ها به ویژه رانندگان نیسان‌وانت که قسمت بار خودروی آن‌ها خالی است از ترمز گرفتن ناگهانی بپرهیزند.

رییس پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: رانندگان در صورت الزام به سفر در این روزها از رانندگی هنگام خواب آلودگی بپرهیزند و در هنگام سفر سوخت، لباس گرم و آذوقه کافی به همراه داشته باشند.

از ساعت ۱۰ صبح امروز در شهر سمنان برف در حال باریدن است.

برچسب‌ها