بیشترین برف شبانه‌روز گذشته در تاش شاهرود به میزان ۲۴ سانتیمتر بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان گفت: فعالیت این سامانه بیشتر به صورت برف بود و بیشترین میزان بارش برف در تاش شاهرود به میزان ۲۴ سانتیمتر گزارش شد.

ایرج مصطفوی روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی خوبی اکنون در استان سمنان وجود دارد که بیشتر بارش آن به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بیشترین بارش برف در استان سمنان ابراز داشت: در ۲ ایستگاه ابر و نگارمن شاهرود به ترتیب ۱۵ و ۱۳ سانتیمتر و در مجن ۱۳ سانتیمتر بارش برف ثبت شد.

وی بیان کرد: بارش ها علاوه بر شرق، در غرب استان سمنان هم مطلوب بود و برف در ایوانکی به میزان ۱۳.۵ سانتیمتر و در گرمسار سه سانتیمتر گزارش شد.

مصطفوی ادامه داد:در شهر سمنان ۲ سانتیمتر، در شهر شاهرود ۳.۲ سانتیمتر، در بیارجمند سه سانتیمتر، در شهمیزاد ۷.۵ سانتیمتر، در مهدیشهر پنج سانتیمتر، در ده‌صوفیان ۱۰ سانتیمتر و در ایستگاه روزیه شهر سمنان هفت سانتیمتر بارش برف ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به هشدار زرد دیگری مربوط به سامانه بارشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، گفت: طی این سامانه نیز بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌شود و بارش برف به ویژه در ارتفاعات و شهرهای مختلف دور از انتظار نیست.

وی افزود: کاهش دید، بارش باران و برف، مه آلودگی و احتمال بارش کولاک در ارتفاعات، احتمال اختلال در تردد محورها و لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای مسافران، برخی آثار این هشدار است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: مه آلودگی، احتمال کولاک برف و کاهش دید، لغزندگی محورهای شمالی و کوهستانی و گردنه های برفگیر، مهمترین مخاطرات سامانه ناپایدار چوی طی ۲ روز آینده محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha