هشدار زرد هواشناسی سمنان/ جاده‌ها لغزنده است

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85027923
هشدار زرد هواشناسی سمنان/ جاده‌ها لغزنده است

سمنان- ایرنا- وضعیت جوی استان سمنان متاثر از ۲ سامانه ناپایدار بارانی و برفی است و بنا بر اعلام پلیس راه، جاده‌های استان در اثر بارندگی لغزنده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: طبق هشدار زرد شماره ۵۹ سامانه ای از امروز تا اواخر وقت دوشنبه در استان سمنان فعال است.

ایرج مصطفوی با اشاره با پیش بینی باران و برف و مه آلودگی برای بیشتر نقاط استان سمنان طی ۲ روز افزود: برای ارتفاعات و نواحی شمالی به ویژه برای امروز وزش باد شدیدو احتمال کولاک و برف وجود دارد.

وی به افزایش تدریجی دمای هوا از دوشنبه تا پایان هفته اشاره و تصریح کرد: مه آلودگی، احتمال کولاک برف و کاهش دید، لغزندگی محورهای شمالی و کوهستانی و گردنه های برفگیر، مهمترین مخاطرات است.

وی تاکید کرد: آمادگی راهداری و سازمانهای مرتبط به ویژه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لایروبی شبکه آبراه های استان و لایروبی جویها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه ها طی این هشدار زرد است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به هشدار زرد دیگری برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزود: کاهش دید، بارش باران و برف، مه آلودگی و احتمال بارش کولاک در ارتفاعات، احتمال اختلال در تردد محورها و لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای مسافران، برخی آثار این هشدار است.

جاده ها لغزنده و باران و برفی است

رییس پلیس راه استان سمنان هم گفت: زنجیر چرخ برای تردد در جاده‌های استان سمنان الزامی است و با توجه به مه آلوده بودن جاده‌ها، رانندگان از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

سرهنگ موسی بزرگی با بیان اینکه جاده‌های استان سمنان بارانی و برفی است و احتمال انسداد مسیرها وجود دارد، افزود: رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند و همه آن‌ها به ویژه رانندگان نیسان‌وانت که قسمت بار خودروی آن‌ها خالی است از ترمز گرفتن ناگهانی بپرهیزند.

رییس پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: رانندگان در صورت الزام به سفر در این روزها از رانندگی هنگام خواب آلودگی بپرهیزند و در هنگام سفر سوخت، لباس گرم و آذوقه کافی به همراه داشته باشند.

از ساعت ۱۰ صبح امروز در شهر سمنان برف در حال باریدن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha