تهران- ایرنا- معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی یک خانواده هستند گفت: امیدواریم موزه صنایع‌دستی به زودی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایرنا، مریم جلالی دهکردی شامگاه پنجشنبه- ۴ اسفند ۱۴۰۱ -در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت) که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که امشب در اینجا جمع شده‌اند همه یک خانواده هستند. یک خانواده بزرگ به نام هنرمندان صنایع‌دستی که تلاش‌های تک تک آنها را ارج می‌نهیم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی افزود: خدمت به هنرمندان برای ما افتخار است. تمام تلاشم این است که عزت هنر و هنرمندان خصوصا هنرمندان صنایع‌دستی حفظ شود.

جلالی گفت: هنرمندان از راه‌های دور و نزدیک آمدند تا ثابت کنند ما یک خانواده هستیم. یک خانواده بزرگ خوشبختانه جشنواره فجر صنایع‌دستی به میمنت ماه شعبان به خوبی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ما خانواده بزرگی هستیم که نام ما را در تاریخ ثبت کرده‌اند. صنایع‌دستی مردم‌رفتار، حکمت‌پایه و خانواده محور است و این هنر پیوند معیشت با صنعت است. نان این خانواده با شور عشق آمیخته شده است.

معاون صنایع‌دستی کشور اضافه کرد: این جشنواره بهانه‌ای است تا در راستای تمدن ایرانی اسلامی پیام‌آور قدرت نرم هنری باشیم.

وی گفت: قدردان تلاش فرد فرد این خانواده هستم که همگی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش کردند و زحمت کشیدند.

جلالی با قدردانی از حمایت‌های وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ما منتظر دستورات لازم برای ساخت موزه صنایع‌دستی هستیم. ایجاد موزه صنایع‌دستی خواست همه اعضای خانواده بزرگ صنایع‌دستی هستند.

برگزیدگان بخش جنبی جشنواره

در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین۷)، از تعدادی از برگزیدگان این جشنواره از سوی مهندس ضرغامی تجلیل شد۰

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی مریم جلالی معاون صنایع‌دستی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی، محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از این برگزیدگان در بخش جنبی جشنواره تجلیل به عمل آورد.

در بخش جنبی جشنواره، نفرات برتر به شرح زیر معرفی شدند:

لوح سپاس در موضوع هنر در حرم/ سازندگان ضریح اماکن متبرکه عتبات عالیات

مهدی اسدی در رشته قلمزنی از استان فارس 

جلال غلامی در رشته خاتم‌کاری از استان فارس 

اهدای ترنج سیمین و لوح سپاس 

مهپاره اکبری در رشته رودوزی‌های سنتی از استان کردستان

اهدای تندیس رویش دوباره سرو و لوح سپاس 

مولود خسپی و آروین خسپی از خانواده خسپی در رشته کلاش (گیوه کردی) از استان کردستان

اهدای تندیس ویژه میراث ناملموس

خدیجه پُقه در رشته سوزن‌دوزی ترکمن از استان گلستان

لوح سپاس نام‌آوران ایرانی در جهان 

شادی حبیب در رشته منبت و احجام چوبی

محمدعلی ودود در رشته هنرهای چوبی

راضیه جلیلی در رشته طلا و جواهرات دست‌ساز

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر به دبیری سیدمرتضی عمادی (سرو سیمین ۷) از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند ۱۴۰۱ (۱۵ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۳) در موزه ملی ایران برگزار شد.