ساری - ایرنا - فرماندار ساری گفت که در دور اول تعطیلات نوروزی امسال ۶۴۵ گردشگر خارجی وارد مرکز مازندران شدند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

محمدعلی نوبخت روز شنبه در بازدید از اماکن رفاهی مستقر در ساحل فرح‌آباد ساری اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته و برابر آمار و مستندات موجود، از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی وارد شهرستان ساری شدند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافرانی که در طی این ایام وارد ساری شدند، حدود ۴۵ هزار مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های گردشگری، اماکن بوم گردی و هتل‌ها اقامت کردند که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار مرکز مازندران گفت: امسال ۳۰ مدرسه در قالب ۲۰۰ کلاس درس و در آستانه مقدس پهنه کلا ۱۱۰ اتاق و ۱۴ سوئیت و در آستانه امامزاده عباس ساری نیز ۱۶ سوئیت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

نوبخت از راه اندازی ستاد تسهیلات خدمات سفر در شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: با هدف ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی ستاد تسهیلات خدمات سفر با ۱۰ کمیته و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در ساری تشکیل شد تا در ایام تعطیلات نوروزی امسال، خدمات مطلوبی به مسافران و گردشگران ارایه شود.

وی همچنین از آمادگی کامل سه پایگاه امداد و نجات جاده ای و اورژانس شهرستان ساری برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی خبرداد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی امسال و با هدف تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و جلوگیری از برخی تخلفات احتمالی، تاکنون از واحدهای صنفی، مراکز اقامتی و رفاهی شهرستان، ۱۸۰ مورد نظارت و بازرسی صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران از فراهم شدن تمهیدات امنیتی و همچنین خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در بوستان جنگلی زارع و قائم این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته در محل در امامزادگان شهرستان نیز طرح های فرهنگی در حال اجراست، گفت: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از سواحل دریا، پنج طرح فرهنگی نیز در ساحل دریای فرح آباد ساری در حال اجراست.

نوبخت افزود: با بازدید صورت گرفته از قرارگاه نوروزی، تمام تلاش ها معطوف به این امر مهم و اساسی است تا خدمات مطلوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه شود و در این راستا نیز تا دقایقی دیگر در محل فرمانداری ساری جلسه تنظیم بازار و شورای ترافیک با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار خواهد شد.

شهرستان ساری مرکز استان مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.