سفره میزبانی از مسافران روزه‌دار به وسعت مازندران
عکس آرشیوی است

ساری- ایرنا- مازندران، دیار علویان برای میزبانی از مسافران نوروزی امسال سنگ تمام گذاشته است و برای مسافران روزه داری که این به استان می آیند با افطاری ساده از آنها پذیرایی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران به واسطه جاذبه های طبیعی جنگل و دریا همواره طی سال حضور میلیون ها مسافر را در خود دارد و اما تعطیلات نوروز امسال با توجه به کم رنگ شدن کرونا و محدودیت های کرونایی سه ساله پیش بینی می شود که حضور مسافران بیشتری در این استان را شاهد باشیم.

البته آمارهای ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران نشان دهنده محقق شدن این پیش بینی ها است به طوری که شاهد از ۱۶ اسفند پارسال از زمان آغاز فعالیت این ستاد تاکنون بیش از هشت میلیون نفر شب اقامت در این استان ثبت شده است.

به نظر می رسد پیش بینی حضور ۲۲ میلیون نفر مسافر در پایان تعطیلات نوروز امسال فراتر از تصور نیست و این میزان حضور نیز محقق شود.

البته همزمانی ماه رمضان و تعطیلات نوروز نتوانسته است بر میزان حضور مسافران بکاهد و مسافران با رعایت شئونات اسلامی به این استان سفر می کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از اجرای طرح "افطار رایگان" در این استان خبرداد وگفت: این طرح با همکاری فرمانداری ها، هلال احمر و اوقاف و امور خیریه شهرهای مازندران در حال برگزار است.

علی رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح همزمان با ماه رمضان در تمامی شهرهای مازندران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد : در هر یک یا دو نقطه از شهرهای مازندران در قالب افطاری رایگان از مسافران روزه دار پذیرایی می شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران مکان برپایی ایستگاه های افطاری رایگان را امامزاده ها و مساجد اعلام کرد و گفت: علاوه بر مسافرانی که قصد سفر ۱۰ روزه دارند و می توانند روزه بگیرند از همشهریان نیز با افطاری ساده در نظر گرفته شده پذیرایی می شود.

وی با اشاره به حضور میلیونی مسافران نوروزی در مازندران افزود: تمام تلاش مسوولان و دست اندرکاران استان بر این است تا از مسافرانی که به این استان می آیند میزبانی شایسته ای داشته باشند که برگزاری طرح افطار رایگان از جمله این اقدامات است.

رجبی همچنین از راه اندازی تورهای یک روزه رایگان در شهرستان های غرب مازندران و سامانه "سلام مازندران" برای معرفی اماکن دیدنی و جذاب استان به عنوان بخش دیگری از اقدامات انجام شده در این زمینه نام برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha